Natiahnuté väzy v kolene: Príznaky, tejpovanie, liečba

Natiahnuté väzy v kolene
Aktualizováno

Väzy v kolene sú pomerne dosť namáhané. Keď to so svojou pohybovou aktivitou preženieme, môže dôjsť k ich natiahnutiu, ktoré následne spôsobuje pocity nepohodlia a bolesť. Čo sa dá v takejto situácii robiť?

Kolená sú kĺby, ktoré majú veľmi dôležitú úlohu. Okrem toho, že sú zodpovedné za rovnomerné rozloženie váhy celého tela, nám umožňujú pohyb v priestore. To oceníme napríklad pri chôdzi, počas tanca alebo pri prevádzkovaní nejakého športu.

Pokiaľ sa o svoje kolená nijako nestaráte, je celkom možné, že vás začnú jedného dňa bolieť a spôsobia vám obmedzenie hybnosti . Tento jav nemusí mať žiadnu dramatickú príčinu (ako je treba poškodená jabĺčka, alebo pretrhnutý väz). Niekedy k problémom bohato stačia natiahnuté väzy v kolene.

Čo by vám mohlo v tejto situácii pomôcť?

Čo sú natiahnuté väzy?

Natiahnutie väzov je označenie pre najmiernejší stupeň ich poškodenia . Toto poškodenie môže postihnúť ako krížové kolenné väzy , tak postranné väzy kolien . Tento problém obvykle nevzniká len tak, často ho sprevádza iný (a obvykle vážnejší) problém s kolenom, ktorý by sa mal začať liečiť.

Prejavy natiahnutých väzov v kolene

Toho, že s vašimi kolenami nie je niečo v poriadku, si obvykle všimnete celkom ľahko. Hlavne kvôli tomu, že zrazu nemôžete vykonávať aktivity, na ktoré ste boli zvyknutí.

Natiahnuté väzy sa prejavujú:

  • Bolesťou
  • Opuchom
  • Zhoršenou hybnosťou kolena

Prečo sa to nepokúšať rozchodiť?

Veľa ľudí má tendenciu problém s natiahnutými väzmi zľahčovať. Veď sa to nejako rozchodí, alebo nie? Nie tak úplne.

Ak sa rozhodnete neísť k lekárovi, vo väze zostanú mikroskopické trhliny , ktoré vám budú spôsobovať bolesť a budú zodpovedné za horšiu hybnosť kĺbu. Kto teda nemá záujem o chronické problémy, ten by sa mal u lekára ukázať.

Mohlo by vás zajímat:  Ako liečiť vysoký krvný tlak?

Liečba natiahnutých väzov v kolene

Akonáhle sa vám táto nepríjemnosť prihodí, je vhodné dodržiavať pokojový režim. Pokiaľ budete mať záujem, pomôcť by vám mohla ortéza, ktorá bude udržiavať koleno v správnej pozícii. (Neodporúča sa ju nosiť na noc.)

Ďalej skúste:

  • Lieky proti bolesti
  • Rehabilitácia
  • Tejpovanie (to si ale nerobte svojpomocne, pretože tejp musí byť nalepený na milimeter presne)
  • Studené obklady

Určite by ste ale nemali byť v kľudovom režime večne, pretože nadmerný pokoj naopak vedie k oslabeniu pohybového aparátu. To by mohlo prispieť k tomu, že budete náchylní k pádom a ďalším úrazom.

Tiež sa neoplatí prehliadať svoju telesnú hmotnosť, pretože ak je vyššia, pre kolenné kĺby to predstavuje zbytočnú záťaž. V takej chvíli sa teda oplatí myslieť na zdravý jedálniček, ktorý podporí jej redukciu.

Mali ste niekedy problémy s natiahnutým väzom v kolene? Ak áno, ako sa vám ho podarilo vyriešiť?

Zdroje informácií

https://www.webmd.com/pain-management/knee-pain/knee-pain-dos-and-donts – Čo robiť a nerobiť s boľavým kolenom (anglicky)

Značky:, , , , , ,

SÚVISIACE PRÍSPEVKY

od
Zdraví máme jen jedno. Proto je důležité znát své tělo a věnovat se prevenci. Alespoň to je moje nepsané krédo, kterým se pokouším řídit každý den. Také je to přístup, který se snažím dostat do každého jednoho článku. Věřím, že alespoň jednoho z vás motivuje k tomu, aby se k sobě choval s větším respektem.
Predchádzajúci príspevok Next Post

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Ohodnoťte tento článek
0 shares