8 tipov ako začať cvičiť doma a konečne schudnúť

ako cvičiť doma
Článok zverejnený: 24.11.2021 , dátum aktualizácie: 24.11.2022

Koronavírus nám všetkým ukázal, že sa nám všetkým môže zmeniť zo dňa na deň život. Keď ale sedíte doma, možno ste si za ten čas všimli, že ste nabrali nejaké tie kilá navyše, ktorých by bolo múdre sa v blízkej dobe zbaviť. Lenže, čo máte robiť, keď vám vaša situácia nedovoľuje zapísať sa do posilňovne, alebo do telocvične, kde prebiehajú skupinové lekcie? Potom vyskúšajte niektorý z týchto užitočných tipov.

Väčší obvod pása obvykle neveští nič dobré. Nielen, že zrejme nemáte ideálnu postavu, ale tiež si koledujete o nejakú tú civilizačnú chorobu. Napríklad o vysoký cholesterol , ktorý vedie k ochoreniu kardiovaskulárneho systému . Veľa nepríjemná je aj cukrovka 2. typ, Pri ktorej musí človek držať diétu.

Jedným z najlepších tipov, ako týmto stavom predchádzať, je jednoznačne cvičenie. V jeho priebehu dôjde k spaľovaniu energie a pri správne zostavenom jedálničku aj k chudnutiu.

Dá sa ale schudnúť pri cvičení doma? Určite! Len je potrebné vedieť, ako na to.

Zdravotná prehliadka

Než sa pustíte do nejakých náročnejších aktivít, je nutné, aby vás skontroloval lekár. Vďaka tomu prídete na to, či vám v priebehu niektorých typov cvičení nehrozí nejaké nebezpečenstvo. Aby ste mali trochu lepšiu predstavu, môžu vás hnevať kĺby, môžete mať krehkejšie kosti alebo môžete mať slabé srdce. To všetko by mohlo zle vybrané cvičenie negatívne ovplyvniť.

Stanovenie realistických cieľov

Všetci poznáme extrémne premeny, keď ľudia schudli 10 kíl za dva týždne. To ale nie je vôbec zdravé. Oveľa realistickejšie je schudnúť 0,5 kg až 1 kg za týždeň. Sami si preto skúste spočítať, ako dlho vám bude asi trvať, kým dosiahnete na svoju vysnívanú métu. Tiež zabudnite na extrémne diéty, ktoré spôsobujú stratu svalovej hmoty. (Či dokonca problémy so žlčníkom, ktorý nemá extrémne chudnutie v krátkom čase rád.)

Mohlo by vás zajímat:  Značka pre milovníkov horských športov

Urobte si z cvičenia zvyk

Hovorí sa, že telo si dokáže zvyknúť na novú rutinu po 21 dňoch. Či je to pravda, alebo nie, to je veľmi individuálna záležitosť. Aj tak ale platí, že aby ste pri cvičení vydržali, mali by ste sa mu venovať čo možno najčastejšie to len ide. V ideálnom prípade niekoľkokrát týždenne. Aby to pre vás bolo reálne, vyberajte si druhy pohybu, ktoré sú vám príjemné.

Pripravte si priestor

Vždy je dobré vedieť, kde budete cvičiť. Pokiaľ máte záujem, môžete sa hýbať napríklad na záhrade, alebo na balkóne. Niekomu zase robí lepšie cvičenie v obývačke. Myslite ale na to, že by ste mali mať na danom mieste dostatok priestoru. V prípade potreby posuňte nábytok, ktorý vrátite po cvičení zase späť na miesto. Tiež sa hodí mať v arzenáli cvičebnú podložku.

Čo jesť pred cvičením? https://www.proslim.cz/co-jist-pred-cvicenim/

Stiahnite si aplikáciu

Niektorí ľudia hovoria, že ich cvičenie doma nebaví, pretože ich nikto nenúti plniť úlohy. Ak je pre vás obyčajné cvičebné video na YouTube príliš nudné, skúste si stiahnuť aplikáciu, ktorá vás prevedie celým procesom cvičenia a chudnutia. Niektoré aplikácie vám okrem rozdielnych druhov cvičení na každý deň ponúknu aj zdravé recepty, konzultácie, alebo nákupné zoznamy so zdravými potravinami.

Majte doma pomôcky

Akonáhle sa dostanete do formy a to, čo pre vás bolo na začiatku príliš ťažké teraz zvládate bez jediného zadýchania, mali by ste pokročiť v náročnosti. Možno tak urobiť buď výberom ťažšieho cvičenia, alebo nákupom špeciálnych cvičebných pomôcok. Medzi ne patria napríklad závažia na ruky, odporová guma alebo balančná podložka.

Skúste fitness hodinky

Pokiaľ vás motivujú čísla, ďalším pomocníkom by pre vás mohli byť športové hodinky, ktoré merajú vašu aktivitu. Podľa toho dokážete posúdiť, či ste splnili svoj denný plán. Tiež by ste mali mať oveľa lepší prehľad o tom, koľko sa vám podarilo spáliť kalórií. Mnoho hodiniek sa dá spárovať s telefónom, takže môžete porovnávať svoje výsledky v priebehu niekoľkých dní.

Mohlo by vás zajímat:  Ischias: Príznaky, liečba, prevencia + 3 tipy čo naňho pomáha

Zapracujte na motiváciu

Najťažšie zo všetkého je, aby ste si dokázali udržať motiváciu. Jedným zo spôsobov, ktorý vám v tomto môže pomôcť, je priebežné fotenie vašej postavy. Vážení nemá príliš zmysel, pretože aj keď začne vyzerať vaša postava lepšie, ručička na váhe sa nemusí pohnúť ani o gram. (V tomto sú lepšie váhy, ktoré vedia vážiť svaly, vodu, kosti a tuk. Vďaka čomu uvidíte, že sa vám pozvoľna zmení podiel svalovej hmoty a percento tuku v tele. Aj keď váha zostane rovnaká, ako na začiatku.) Prípadne si tiež skúste merať obvody. (Typicky pás, panvica, stehno, lýtko, paže.)

Čo najviac motivuje k domácemu cvičeniu vás?

Zdroje informácií

https://www.healthline.com/nutrition/how-to-start-exercising – Ako začať cvičiť doma (anglicky)

https://www.wired.com/story/how-to-work-out-from-home/ – Tipy, ako začať s cvičením doma (anglicky)

Značky:, , , , , ,

SÚVISIACE PRÍSPEVKY

od
Zdravie máme iba jedno. Preto je dôležité poznať svoje telo a venovať sa prevencii. Aspoň to je moje nepísané krédo, ktorým sa pokúšam riadiť každý deň. Tiež je to prístup, ktorý sa snažím dostať do každého jedného článku. Verím, že aspoň jedného z vás motivuje k tomu, aby sa k sebe správal s väčším rešpektom.
Predchádzajúci príspevok Next Post

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Ohodnoťte tento článek
0 shares