5 tipov, ako nabrať svaly bez posilňovne: Dodržujte stravu!

ako nabrať svaly bez posilňovne
Článok zverejnený: 17.3.2022 , dátum aktualizácie: 24.11.2022

Súčasné nároky spoločnosti nedopadajú len na ženy, ale aj na mužov. V ideálnom prípade by mali mať jasne vyrysované svaly a mali by vyzerať ako superhrdinovia zo seriálov a filmov. Existujú cesty, ako nabrať svaly na rukách, na nohách a na ďalších častiach tela bez toho, aby ste museli zdvíhať ťažké váhy?

Ako rýchlo nabrať svaly? Väčšina ľudí by najskôr povedala, že v posilňovni, v ktorej bude záujemca zdvíhať ťažké váhy. Problém je v tom, že nie každý je na posilňovaní stavaný. Preto sa čoraz viac ľudí zaujíma o to, či by pre nich nebola vhodná nejaká iná cesta.

Teoreticky je možné nabrať svaly aj vďaka vhodne zvolenému jedálničku. V ideálnom prípade by ste ale mali dodržiavať aj niekoľko ďalších tipov, ktoré vám pomôžu dostať sa k vysnívanému cieľu trochu rýchlejšie.

Ako teda postupovať?

Cvičenie na nabratie svalov

Ako už bolo povedané, ťažké váhy zdvíhať síce nemusíte, ale nejaké cvičenie by to predsa len chcelo . Nedá sa totiž zabúdať na to, že pohyb má pozitívny vplyv na množstvo a objem aktívnej svalovej hmoty v tele.

Pokiaľ máte chvíľu času, každý deň si doprajte niekoľko sérií drepov. Nezabúdajte ale na ich správne prevedenie. Koleno by nemalo predkračovať špičku chodidla. Nohy by mali byť aspoň trochu rozkročené a pri drepovaní by ste mali mať rovný chrbát. (Toho ľahko docielite tak, že ruky natiahnete pred seba.)

Ďalej pre vás prichádza do úvahy:

  • Ľahsedy
  • Príťahy na hrazde (stačí navštíviť najbližšie workoutové ihrisko)
  • EMS (špeciálne cvičenie, počas ktorého vám inštruktor púšťa do tela elektrický prúd)
  • Plávanie
  • Jóga
  • Vytrvalostný tréning

Ako vidíte, veľa športov môžete robiť aj doma na karimatke ráno alebo po práci. Už teda nemusíte hľadať žiadne výhovorky, prečo to práve nejde.

Mohlo by vás zajímat:  Vákuum cvik: Tréning, ktorým posilníte svoje brucho

Jedálenček pre budovanie svalov

Tiež by ste nemali zabúdať na to, že na stav svalovej hmoty má veľký vplyv jedálniček . Pokiaľ v ňom máte veľa tuku, málo proteínov a ďalších živín, nemôžete očakávať, že v dohľadnej dobe dosiahnete prijateľné výsledky.

Pri naberaní svalov sa vyhnite alkoholu, všetkému, čo v sebe ukrýva pridaný cukor a vyprážaným pokrmom.

Toto si dajte

ako nabrať svaly bez posilňovne

V jedálničku by ste mali mať veľa kvalitných bielkovín a ďalších pre telo dôležitých živín (vrátane rozumného množstva zdravých olejov).

Zamerajte sa teda na zvýšenú konzumáciu:

  • Chudého mäsa
  • Mliečnych výrobkov
  • Krekrov
  • Ovsených vločiek
  • Zemiakov
  • Kukurica
  • Ryža
  • Vodných melónov
  • Brokolica
  • Špenátu
  • Chia a ľanových semienok

Ďalej jedzte vlašské orechy, slnečnicové semienka, šošovku, fazuľu a podobne. Čo sa týka olejov, vhodný je pre vás olivový a ľanový olej a olej v avokáde.

Toto si radšej nedávajte

Pri naberaní svalov sa vyhnite alkoholu, všetkému, čo v sebe ukrýva pridaný cukor a vyprážaným pokrmom.

Tiež dávajte pozor na to, čo jete pred cvičením. Pokiaľ si dáte ťažké a objemné jedlo, bude vám pri cvičení zle. (Z našej skúsenosti nerobí pred cvičením dobrotu ani pitie kávy.)

Skúšali ste nabrať svalovú hmotu bez cvičenia? Ak áno, podarilo sa vám to?

Zdroje informácií

https://www.thegoodbody.com/how-to-build-muscle-without-lifting-weights/ – 12 spôsobov, ako nabrať svaly bez zdvíhania závažia (anglicky)

https://www.healthline.com/nutrition/bodybuilding-meal-plan – Jedálny lístok pre bodybuildery (anglicky)

Značky:, , , , ,

SÚVISIACE PRÍSPEVKY

od
Zdravie máme iba jedno. Preto je dôležité poznať svoje telo a venovať sa prevencii. Aspoň to je moje nepísané krédo, ktorým sa pokúšam riadiť každý deň. Tiež je to prístup, ktorý sa snažím dostať do každého jedného článku. Verím, že aspoň jedného z vás motivuje k tomu, aby sa k sebe správal s väčším rešpektom.
Predchádzajúci príspevok Next Post

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Ohodnoťte tento článek
0 shares