Poradna

Štvrtok 22.10.2020 meniny má Sergej

Tipy trénerky Nadi

Tipy na cviky pre posilnenie horných končatín

Tipy na cviky pre posilnenie horných končatín



Aby postava pôsobila harmonicky a všetky svaly tela spolupracovali, musí byť horná a spodná polovica tela v rovnováhe. Jednostranné precvičovanie určitej partie ju síce môže spevniť, ale celkový dojem aj tak nebude vyvážený. Navyše sa zistilo, že keď precvičujete celé telo komplexne, problémové oblasti na taký tréning tiež reagujú lepšie a rýchlejšie.

UŽ SME VYPUBLIKOVALI:
Tipy na cviky pre posilnenie brušných a chrbtových svalov od Nadi nájdete tu
Tipy na cviky po posilnení dolných končatín od Nadi nájdete tu

Najlepší pre spevnenie paží je silový tréning, a to buď v posilňovni, alebo doma. V každej cvičebnej jednotke by mali byť zapojené ramená, bicepsy, tricepsy, ale aj často opomínané predlaktia. V posilňovni cvičte s voľnými váhami alebo na špeciálnych strojoch, doma môžete využiť činky, knihy alebo fľaše s vodou.

Pre tréning týchto partií platia rovnaké pravidlá, ako pre posilňovanie čohokoľvek iného - to znamená neprecvičovať dva dni po sebe rovnaké svalové skupiny, dbať na regeneráciu, ale aj dostatočný príjem bielkovín.

Nepodceňujte ani cvičenie, ako je napríklad joga alebo pilates. Pri joge sa v množstve pozícií práve celé paže zapájajú, a tak sa nenásilnou formou tvarujú. Pri joge cvičíte s vlastnou váhou tela, preto je také posilňovanie veľmi prirodzené a zdravé.

Keď budete mať pevné ramená a posilnené bicepsy i tricepsy, ale budú schované pod vrstvou podkožného tuku, budú paže pôsobiť mohutne. Aby ste ich vyrysovali, je nutné zaradiť do tréningu aeróbne cvičenie, ale tiež ľahko redukčný jedálniček. Pre spaľovanie tuku cvičte v aeróbnom pásme aspoň 3 - 5x týždenne. Vynechajte sladkosti, biely cukor a bielu múku, obmedzte solenie, vyprážané pochúťky a jedzte pravidelne.

Nebojte sa, že po niekoľkých cvikoch na paže budete vyzerať ako kulturista - väčšina žien nemá potenciál a ani hormóny pre naberanie svalovej hmoty. Ak ste však tou výnimkou, ktorej sa svaly rysujú aj nadobúdajú rýchlejšie, precvičujte telo bez závažia, len s vlastnou váhou.


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiaci články
00_tipi_cviceni Tipy trénerky Nadi - tieto cviky naozaj fungujú
00_tipi_cviceni Tipy na cviky pre posilnenie brušných a chrbtových svalov
00_tipi_cviceni Tipy na cviky pre posilnenie dolných končatín