Poradna

Štvrtok 22.10.2020 meniny má Sergej

Tipy trénerky Nadi

Tipy na cviky pre posilnenie dolných končatín

Tipy na cviky pre posilnenie dolných končatín



Posilňovanie dolných končatín a sedacích svalov je u žien vcelku obľúbené. Dalo by sa povedať, že ženy kladú pri cvičení na nohy a zadok dôraz, ale hornú polovicu tela zanedbávajú, zatiaľ čo u mužov je to práve naopak. Aby bol tréning efektívny, je potrebné venovať rovnakú starostlivosť ako pažiam a trupu, tak nohám a pozadiu.

Najväčším úskalím v precvičovaní nôh je nadmerné zaťažovanie kolien, a to ako pri silovom tréningu, tak pri mnohých aeróbnych aktivitách. Aby ste svoje kolenné kĺby ochránili, nikdy necvičte cez bolesť v tejto oblasti. Pri drepoch, či už s váhou vlastného tela alebo so závažím, nenechajte vzniknúť medzi stehnami a lýtkami uhol menší, než 90 ° a holene udržujte stále kolmo k podložke. Ak vás kolená bolia, kúpte si bandáže, ktoré zaistia kĺbom aspoň čiastočnú oporu.

 

UŽ SME VYPUBLIKOVALI:
Tipy na cviky pre posilnenie brušných a chrbtových svalov od Nadi nájdete tu

 

Pri tréningu nôh začnite rozohriatím a dôkladným pretiahnutím.


Skúste spodnú polovicu tela viac používať aj počas dňa, to znamená chodiť a behať, jazdiť na bicykli, na korčuliach a vyhýbať sa pohyblivým schodom. Počas čakania na autobus alebo varenia pri sporáku sťahujte polovičky zadku, stúpajte na špičky alebo tlačte vnútorné strany stehien k sebe.

Posilňovanie nôh je veľmi dôležité, pretože dolné končatiny potrebujeme celý život. Navyše sú tvorené veľkými svalmi, ktoré spotrebúvajú veľa živín, čo znamená, že čím pevnejšie nohy budete mať (nielen nohy, ale všetky svaly na tele), tým viac kalórií spálite.

Aby ste si postupne tréningom neskracovali svaly a šľachy, venujte sa aj strečingu.
Zaistíte tým Vášmu telu pohyblivosť aj vo vyššom veku a tiež prevenciu rôznych pohybových ťažkostí.


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiaci články
00_tipi_cviceni Tipy trénerky Nadi - tieto cviky naozaj fungujú
00_tipi_cviceni Tipy na cviky pre posilnenie brušných a chrbtových svalov