Poradna

Sobota 18.1.2020 meniny má Bohdana

FITHALL cvičenie

Štíhla vďaka plávaniu. Ide to!

Štíhla vďaka plávaniu. Ide to!



Plávanie je úžasný šport. Dokáže zdvihnúť náladu, prečistiť hlavu, ale aj skvele precvičiť svaly Vášho tela a posilniť kardiovaskulárny systém. Ak ste doteraz nenašli pohybovú aktivitu, ktorá by Vás oslovila, skúste popremýšľať práve o plaveckom tréningu.

Vďaka tomu, že má voda schopnosť nadnášať telo, je plávanie vhodné úplne pre každého. Na rozdiel od suchozemských aktivít šetrí kĺby i chrbticu, takže sa odporúča tiež ľuďom s nadváhou, ktorí pohybom vo vode zaťažia kĺby minimálne. Plávanie aj vodný aerobik sú dokonca jedným z najvhodnejších športov pre výrazne obéznych, ale aj pre seniorov.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Ako na kruhový tréning

Aktivity, ktoré Vám pomôžu zhodiť prebytočné kilá

Schudnite chôdzou


Mnoho ľudí sa vyhýba športu v teplých mesiacoch často preto, že je im nepríjemné potenie. Takýto problém ale pri plávaní odpadá, takže z vody vybehnete nielen vytrénovaní a psychicky oddýchnutí, ale tiež príjemne osviežení.

Je rozdiel, či kúpalisko navštevujete len za účelom relaxácie a schladenia sa, alebo beriete plávanie ako šport . Aby mali vodné aktivity zmysel a prínos pre Vaše zdravie i postavu, je potom dôležité dodržiavať niekoľko zásad.

Prvou zásadou je neskákať do vody s plným žalúdkom, ale ani nalačno. Približne dve až tri hodiny pred tréningom si dajte ľahko stráviteľné jedlo, ktoré obsahuje komplexné sacharidy a chudé bielkoviny. V priebehu dňa je potrebné tiež dostatočne piť, pretože aj keď zdanlivo nedochádza k poteniu, aj počas plávania prichádza organizmus o tekutiny. Pred plávaním samotným svaly zľahka ponaťahujte a rozohrejte - zamedzíte tým ich natiahnutiu alebo kŕčom a tiež urýchlite následnú regeneráciu.

Aby sa Vám dobre trénovalo, kúpte si na kondičné plávanie jednodielne plavky, ale tiež kúpaciu čiapku a okuliare. Bikiny síce vyzerajú mnohokrát lepšie, avšak na športovanie sú nepraktické. Kúpacia čiapka tiež nie je práve tým najkrajším módnym doplnkom, ale v okamihu, kedy má byť plavecký tréning efektívny a zdravý, je veľmi užitočná. Pri športovaní v bazéne totiž nesmiete nechávať hlavu v záklone, ako to býva obvyklé u rekreačného plávania, pretože tým veľmi zaťažujete krčnú chrbticu, ale aj šijové svaly a ramená. Práve čiapka skrotí neposedné pramene vlasov, ale tiež vlasy uchráni pred nepriaznivým pôsobením bazénového chlóru alebo morskej soli.

Používaním okuliarov si uľahčíte orientáciu vo vode a zároveň ochránite svoje oči pred chlórom, soľou alebo nečistotami.

Aby ste začali spaľovať zásoby podkožného tuku, mali by ste vydržať plávať v rýchlejšom tempe približne pol hodiny až hodinu. Je vcelku jedno, aký plavecký štýl zvolíte, ale optimálne je štýly striedať. Kraulom a motýlikom vytvarujete ramená a paže, plávaním v štýle prsia zase posilníte chrbtové svaly a zadok. Plávanie je veľmi komplexný pohyb, pri ktorom zaťažujete svaly celého tela a súčasne vďaka dýchaniu do vody zvyšujete kapacitu pľúc a výkon kardiovaskulárneho systému. Pri akomkoľvek plaveckom štýle sa snažte dýchať pravidelne a vydychovať do vody. Na konci tréningu svaly opäť jemne ponaťahujte a ešte vo vode premasírujte a uvoľnite.

Vyberte si sami, či dáte prednosť bazénu, rybníku, priehrade alebo moru. Či už budete plávať kdekoľvek a akýmkoľvek štýlom, skúste si užiť príjemný pocit z pohybu vo vode a nikdy nepreceňujte svoje plavecké schopnosti.


Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiaci články
01-Cvicenia-a-trendy Pohybová aktivita a jej vplyv na človeka
01-Cvicenia-a-trendy Stres zažeňte pohybom!
01-Cvicenia-a-trendy Vyberte si pohyb, ktorý Vám sadne