Diéty a recepty

Pondelok 28.9.2020 meniny má Václav

Výživa

Nie je ryža ako ryža

Nie je ryža ako ryža



Ak sa zaujímate o svoje zdravie, mali by ste vedieť, že hnedá ryža je pre organizmus oveľa prospešnejšia ako biela. Pozitívne ovplyvňuje Vaše zdravie, myseľ i krásu.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Prílohy k jedlu - áno alebo nie?

Ako nakupovať pri redukcii hmotnosti

Chudnutie pri nepravidelnom pracovnom režime

 

Čisto prírodná celozrnná ryža je považovaná za výživný zdroj vlákniny a sacharidov, ktorý prináša organizmu širokú škálu živín, ako je vitamín B, fosfor, selén, mangán, draslík a horčík. Skvele sa hodí pre prípravu množstva vynikajúcich jedál. Vyniká jemnou vôňou a chuťou a oveľa vyšším obsahom živín ako biela ryža. Môžete ju použiť ako prílohu či hlavné jedlo, ale tiež do studených jedál, napr. ryžových šalátov.
 
Prospešnosť hnedej ryže
Pomáha predchádzať rakovine hrubého čreva: posledná časť tráviaceho traktu zvaná trakčník (kolon), absorbuje vodu a soli z tuhých odpadov. Teda vysoká hladina selénu a obsah vlákniny v hnedej ryži prispievajú k zdraviu hrubého čreva a tráviaceho ústrojenstva vôbec.

Zabraňuje srdcovým ochoreniam: vysoký obsah vlákniny pôsobí proti proteínu, ktorý spôsobuje artériosklerózu a vysoký krvný tlak. Zabraňuje tak kardiovaskulárnym ochoreniam.

Chráni pred rakovinou prsníka: hnedá ryža je plná fytonutrientov, ktoré zastavujú rast buniek spôsobujúcich rakovinu prsníka.

Reguluje hladinu cukru v krvi: vláknina v hnedej ryži sa trávi pomaly, tzn., že čas trávenia je dlhší a dochádza k pomalšiemu uvoľňovaniu hladiny cukru do krvného obehu. Tak hnedá ryža udržuje viac stabilnú hladinu glukózy a môže pomôcť znížiť riziko vzniku cukrovky.

Pozitívne pôsobí na nervový systém: hnedá ryža obsahuje veľké množstvo mangánu a vitamíny skupiny B, ktoré sú prospešné pre zdravý nervový systém a mozog.

Podporuje správnu črevnú funkciu: hnedá ryža zabraňuje zápche, pretože obsahuje dostatočné množstvo nerozpustnej vlákniny, ktorá absorbuje viac vody do čreva, čo spôsobuje väčšie pohyby čriev a ľahké vylučovanie telesných odpadov.

Znižuje zlý cholesterol: hnedá ryža obsahuje aj rozpustnú vlákninu, ktorá zaplní váš žalúdok a následne zníži príjem potravy, čo pomáha znižovať zlý cholesterol v krvi.

Hnedá ryža pôsobí proti ochoreniu ďasien, zubov a pomáha predchádzať migrénam. Tiež posilňuje nechty a vlasy a zabraňuje ich rednutiu.

 

Autor: Monika Kuželová


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiaci články
02-Jedlo-a-vyziva Sacharidy pri chudnutí. Áno či nie?
02-Jedlo-a-vyziva Chudnutie a konzumácia tukov
02-Jedlo-a-vyziva Bielkoviny v jedálničku