Diéty a recepty

Štvrtok 24.9.2020 meniny má Ľuboš / Ľubor

Diéty

Neschudli ste v lete? Jeseň je na chudnutie ideálna.

Neschudli ste v lete? Jeseň je na chudnutie ideálna.



Na jeseň sa väčšinou nechce nikomu nič robiť. Leto je v nedohľadne, zima za dverami, skoro tma, sychravé depresívne počasie a pod teplým oblečením sa schováva nelichotivá pripomienka letného grilovania, zmrzlín a sladkých limonád.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Mýty a pravda o prekyslení organizmu

Cvičte a chudnite podľa typu vašej postavy

6 signálov, že vaša diéta je k ničomu

 

Nenechajte si ale pokaziť náladu a skúste využiť všetky výhody jesene k efektívnemu a zdravému chudnutiu. Obdobie padajúceho lístia totiž neponúka len chvíľky pohody u hrnčeka s horúcou kávou, ale tiež ideálne počasie na behanie aj veľa sezónnej zeleniny.

Začiatok nového školského roka je typický výkyvmi počasia. Chvíľkami to vyzerá, že už bude padať sneh, potom nastane babie leto s tropickými teplotami a po večeroch počúvame burácanie hromov a bleskov a schovávame sa pred prudkým lejakom. Prispôsobte svoj jedálniček tomuto ročnému obdobiu, počúvajte potreby vášho tela a nabrané letné kilogramy vás zase rýchlo opustia.

Varte
- keď je človeku zima, má väčší hladu a chuť na sladké jedlá. Nehľadajte pocit tepla, útulnosť a bezpečie v čokoláde, šiškách či vyprážaných jedlách, dajte si radšej poriadnu porciu grilovanej zeleniny. Opečte na slabej vrstve oleja cuketu, baklažán, paradajky aj papriku a pekne zeleninu okoreňte. Nič nenaštartuje váš metabolizmus lepšie.

Jedzte čerstvo
- využite posledné slnečné lúče a doprajte si čerstvý zeleninový šalát na večeru. Snažte sa maximum jedla zjesť v surovom stave, pretože v zime dovezené paradajky a jablká vôbec nechutia tak skvele ako práve teraz. Až bude chladno, navaríte sa až až, preto teraz šetrite čas aj svoj žalúdok a odľahčite jedálniček ľahučkými šalátmi a ovocím, ktoré je plné vitamínov i chuti.

Jedzte sezónne
- jeseň je dobou zeleniny a tá, ako je známe, je na chudnutie najlepšia. Vyrazte na farmárske trhy a kúpte si zásoby tekvíc, cukiet, repy, mrkvy, petržlenu, kyslej kapusty i kelu. Nakúpte si skoré zemiaky a kúzla v kuchyni aj vo vašom tele môžu začať.

Behajte
- šušťanie opadaného lístia pod nohami, chladivý vánok a slniečko, bojujúce zo všetkých síl medzi mrakmi, sú ideálnym pozadím pre beh prírodou. Skúste na chvíľku zabudnúť na to, že beháte pre chudnutie a vnímajte všetkými zmyslami krásy prírody aj záplavu endorfínov, ktoré vám na vašej ceste k štíhlejšiemu telu pomôžu.

Dýchajte
- až vás bude nabudúce naháňať chuť na sladké, niekoľkokrát sa zhlboka nadýchnite. Vyjdite von, alebo si aspoň otvorte okno a venujte chvíľku len svojmu dychu. Vďaka nemu si lepšie uvedomíte svoje skutočné potreby a napríklad prídete na to, že za chuťou na sladké je únava či stres, a že skôr, než vrecúško zemiakových lupienkov, sa potrebujete s niekým porozprávať.

Pite - v lete pijeme vodu, vďaka ktorej fungujú všetky procesy v našom tele. Na jeseň a v zime ju striedajte s čajom. Či už si vyberiete zelený, biely, bylinkový alebo ovocný, budete mať istotu, že je vás organizmus dostatočne hydratovaný a môže sa tuku zbaviť raz a navždy.

 

 

Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiaci články
10-Zdravie-a-zivotny-styl Návšteva psychológa a chudnutie
10-Zdravie-a-zivotny-styl Najčastejšie chyby pri chudnutí
kava_alkohol_hubnuti Káva, alkohol a chudnutie. Ide to dokopy?