Diéty a recepty

Piatok 25.9.2020 meniny má Vladislav

Diéty

Nechudnete? Možno vám niečo chýba!

Nechudnete? Možno vám niečo chýba!



Jete zdravo, cítite sa fit a napriek tomu sa vám nedarí schudnúť? Možno sa váš organizmus trápi niečím, čo by vás ani nenapadlo. Prinášame vám sedem najčastejších dôvodov, ktoré môžu prispievať k naberaniu hmotnosti.
 
1. Máte nerovnováhu medzi estrogénom a progesterónom.
Mnoho žien, najmä tých v plodnom veku, má problém s estrogénovou dominanciou. Ak cvičíte každý deň, je pravdepodobné, že spotrebovávate svoj progesterón a máte estrogén dominantný. Iné príčiny nadbytku estrogénu môže spôsobovať aj prostredie, v ktorom žijete a čo jete. Môžu to byť pesticídy, plasty, priemyselný odpad, výfukové plyny, mäso, mydlá, škodlivé látky z nábytku a kobercov.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Stanovte si reálny cieľ chudnutia

Návšteva psychológa a chudnutie

Vedú Vaše jedálenské návyky k nadváhe?

 

2. Nemáte dostatok vitamínu D
Možno vďaka nášmu vnímaniu rakoviny kože a používaniu opaľovacích krémov, naše hladiny vitamínu D sú nižšie, než tomu bolo pred niekoľkými desiatkami rokov. Vitamín D sa chová podobne ako hormón a jeho nedostatok v tele môže spôsobovať alergie, astmu, priberanie na váhe, únavu, alebo potravinovú alergiu.

3. Máte vysokú hladinu kortizolu

Vysoká hladina kortizolu (stresový hormón) je ďalší veľký dôvod, prečo nemôžete schudnúť, najmä v oblasti brucha. Kortizol je spojený so zvýšenou chuťou do jedla, chuťou na cukor a priberaním na váhe.

4. Jete údajne zdravé, ale spracované potraviny
Nadbytok sodíka, GMO a cukor sú skryté zložky, ktoré podporujú zápaly a sú príčinou nadmernej telesnej hmotnosti. Len preto, že sú v obchode so zdravou výživou, bez lepku alebo s nízkym obsahom tuku alebo označené ako "prírodné", ešte neznamená, že sú pre vás dobré.

5. Držíte nevhodnú diétu

Náhla zmena stravy môže spôsobiť rôzne problémy, takže buďte opatrné a jedálniček radšej konzultujte s odborníkom. Existujú diéty, ktoré majú svoje pozitíva i negatíva, ale nemusia byť vhodné pre každého. Každý z nás je unikátny.

6. Nespíte kvalitne

Mozog a svaly sa počas spánku regenerujú. Potrebujú ho aj vaše dva hormóny zvané ghrelín a leptín, ktoré sú kľúčové vo vzťahu medzi spánkom a úbytkom na váhe. Zjednodušene povedané, leptín nám hovorí, kedy prestať jesť a kedy trpíte nedostatkom spánku. Ghrelín je hormón, ktorý vám povie, kedy jesť. A keď zanedbáte spánok, budete mať viac ghrelínu.

7. Nejete hlúbovú zeleninu
Medzi hlúbovú zeleninu patrí kapusta, kel, karfiol, brokolica, čínska kapusta a iné podobné zeleniny. Nielen, že sú dobré pre pocit plnosti vďaka obsahu vlákniny, ale prirodzene podporujú rovnováhu estrogénov v organizme. Jedná sa teda o najlacnejší a najjednoduchší spôsob, ako dostať svoje hormóny a hmotnosť pod kontrolu.

 

 

Autor: Monika Kuželová


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiaci články
03-vyziva Clean eating - jedzte čisto!
02-Jedlo-a-vyziva Chudnutie pri nepravidelnom pracovnom režime
02-Jedlo-a-vyziva Zelenina - pre zdravie a chudnutie