Fithall magazín

Piatok 7.8.2020 meniny má Štefánia

Poradňa

Rady, ako zaspať aj pri splne

Rady, ako zaspať aj pri splne



Tiež sa Vám počas splnu horšie zaspáva? Nie ste zďaleka sami. Vedci zistili, že kvalita spánku sa s mesačnými cyklami výrazne mení. Vďaka tomu na niektorých jedincov mesiac v splne pôsobí negatívne. Našťastie existujú potraviny, po ktorých sa lepšie zaspáva. Skúste ich.

 

ČITAJTE TIEŽ:

Cvičte a bude sa vám lepšie spať

Ako oddychovať aktívne i pasívne

Ovocie Vás zbaví stresu

 

Mozgová činnosť, ktorá súvisí s fázou hlbokého spánku, sa podľa vedcov počas nocí, keď je spln znižuje o 30 percent. Ľuďom trvá zaspať o päť minút dlhšie a potom spia o 20 minút menej. Zlepšiť kvalitu spánku za splnu môže do určitej miery magnézium a draslík. Niektoré potraviny dokonca uvoľňujú napäté svaly, upokojujú myseľ a podporujú produkciu upokojujúcich hormónov - serotonínu a melatonínu.

1.Čerešne
Čerstvé alebo sušené čerešne sú jedným z mála prirodzených potravinových zdrojov melatonínu, chemickej látky, ktorá riadi v tele vnútorné hodiny regulujúce spánok. Skúste napríklad zjesť čerešňový koláč asi hodinu pred spaním.

2. Mandle
Majú nielen pozitívny vplyv na srdce, ale pomáhajú tiež lepšie zaspať. Obsahujú totiž tryptofán a horčík, ktoré pomáhajú uvoľniť svalstvo. Okrem toho dodávajú organizmu bielkoviny, ktoré môžu pomôcť udržať stabilnú hladinu cukru v krvi počas spánku.

3. Med
Bylinné čaje slaďte medom, alebo zjedzte lyžicu medu pred spaním. Med podporuje relaxáciu a pomôže Vám v noci spať. Prírodný cukor nachádzajúci sa v mede mierne zvyšuje hladinu inzulínu a umožňuje tryptofánu ľahšie vstúpiť do mozgových buniek.

4. Ľanové semienko
Skúste prisypať 2 lyžice semienok do ovsených vločiek. Sú bohaté na omega-3 mastné kyseliny a zlepšujú náladu. Prípadne vypite lyžicu ľanového oleja hodinu pred spaním, budete mať kvalitnejší a hlbší spánok.

5. Banány
Sú bohaté na draslík, horčík a tiež obsahujú aminokyselinu L-tryptofán. V banánoch sa vyskytuje aj hormón šťastia serotonín. Všetky tieto látky navodzujú pokojný spánok.


Autor: Monika Kuželová


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Urobte si čas na jedlo
Upoutávky Princípy zdravého stravovania
Jedlo a výživa Jedlo ako droga