Fithall magazín

Utorok 17.9.2019 meniny má Olympia

Jedlo a výživa

Chcete schudnúť? Pite!

Chcete schudnúť? Pite!



Ak ste sa rozhodli pre niektorú z redukčných diét, nezabúdajte na dostatočný prísun tekutín. Ak totiž nebudete piť, kilá dole tak ľahko nepôjdu. Neveríte?
 
Príjem tekutín musí byť pravidelný

Prostredníctvom vylučovania, potenia a dýchania človek stratí denne priemerne 2,5 až 3 litre vody. Tiež záleží na váhe, veku a životnom štýle. Časť vody sa znovu prijme v jedle a zvyšok je potrebné pre udržanie rovnováhy doplniť pitným režimom. V prípade zvýšenej fyzickej aktivity alebo vysokých teplôt, je potrebné príjem tekutín ešte zvýšiť. Pitný režim by mal byť dodržiavaný v priebehu celého dňa. Jednorazové zavodnenie tela príliš zaťažuje obličky a z tela odplavuje potrebné minerály. Preto sa snažte piť pravidelne a primerane.


ČÍTAJTE TIEŽ:

Prospieva čokoláda zdraviu?

Cvičte a bude sa vám lepšie spať

Bylinné kúpele liečia dušu aj telo

 

Toxíny musia von
Pri odbúravaní tukového tkaniva dochádza k vyplavovaniu toxických látok a prostredníctvom pitného režimu dochádza k ich vyplavovaniu z tela. V opačnom prípade prichádzajú bolesti hlavy, únava, kŕče, pokles fyzickej aj psychickej výkonnosti či dehydratácia pokožky. A rovnako ako pravidelný prísun jedla, je aj dostatočné zavodňovanie organizmu prevenciou zbytočného zadržiavania tukov poťažmo vody.
 
Nie je pitie ako pitie
V pitnom režime sa často odporúčajú nesladené čaje. Lenže niektoré obsahujú kofeín a kofeín patrí medzi látky, ktoré telo odvodňujú. Preto sa čierny čaj, káva alebo aj alkohol medzi tekutiny vôbec nepočítajú. Rovnako tak koncentrované 100% džúsy nie sú pre organizmus počas redukčnej diéty vhodné. Často sú sladené a obsahujú príliš veľké množstvo energie. Vhodnejším variantom sú minerálky. Ideálne sú vody s vápnikom, horčíkom, draslíkom a len nízkym obsahom sodíka. Tieto látky totiž naše telo k správnemu vývoju potrebuje a pritom si ich samo nevie vyrobiť.
 
Hlad môže znamenať smäd

Na príslovie, že hlad je prezlečený smäd, naozaj niečo je. Dehydratovaný organizmus naozaj môže pocit hladu vyvolať. Telo vysiela signál, že potrebuje doplniť tekutiny a ten často mylne dekóduje ako pocit hladu a snažíme sa ho zahnať jedlom. Všeobecne sa odporúča vypiť pohár vody po prebudení a pred každým jedlom.
 
Čo by ste mali vedieť ...

1. Dýchaním za deň stratíte až 0,4 litra vody denne.
2. Plnotučné mlieko obsahuje päťkrát menej kalórií, než rovnaké množstvo tvrdého alkoholu.
3. V banáne je väčšie množstvo vody než v rovnakom množstve zmrzliny.
4. Ovocný 100% džús môže byť kalorickejší než kola.
5. Vyprážaný bravčový rezeň (150 g) obsahuje rovnakú kalorickú hodnotu ako liter limonády.
6. Minerálne vody napomáhajú v boji s problémami v menopauze, prekyslením žalúdka, chorobami močového ústrojenstva, bolesťami hlavy, pri menštruácii, či v boji so stresom.


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Stres zažeňte pohybom!
Cvičenia a trendy Ťažko naberáte svalovú hmotu?
Jedlo a výživa Výživové doplnky? Áno, ale ...