Fithall magazín

Piatok 23.8.2019 meniny má Filip

Jedlo a výživa

5 spôsobov, ako do seba dostať viac tekutín

5 spôsobov, ako do seba dostať viac tekutín



Pitný režim sa stále schováva tak nejako v zákulisí. O výžive sa hovorí všade a neustále a o pitnom režime relatívne tiež, ale predsa len sa mu venuje pozornosti menej, než jedlu a cvičeniu.

Ľudia neustále opakujú jednu a tú istú chybu - pijú sladené nápoje s presvedčením, že ich línií to neuškodí. Opak je ale pravdou! Jednoduchý cukor v minerálkach, džúsoch, fresh drinkoch a malinovkách sa veľmi rýchlo vstrebáva do krvi a tým zdvihne aj celkovú hladinu cukru v krvi. Pankreas má potom plné ruky práce s produkciou inzulínu a ten sa rýchlo snaží dostať prebytočný cukor do podkožných zásob. My sa potom čudujeme, že nezapneme tú skoro novú sukňu, aj keď jeme stále rovnako.

Najväčším nepriateľom sú samozrejme malinovky, ktoré vyzerajú nezdravo a kaloricky už na prvý pohľad. Nenechajte sa ale zlákať ani jemne ochutenými minerálkami - aj tie obsahujú nehorázne množstvo cukru! O džúsoch (hoci riedených), fresh drinkoch a nápojoch typu "aloe" ani nehovoriac!

Pokiaľ vás nebaví piť len vlažnú vodu alebo horký čaj, vyskúšajte týchto 5 tipov, ako do seba dostať viac tekutín, bez toho, aby ste ohrozili svoju hmotnosť:

1. Vodnaté vitamíny - zelenina a ovocie obsahujú veľké množstvo vody, ktorú navyše naše telo vie dobre využiť. Jedzte uhorky, paradajky, jablká, melóny, hrušky - skrátka ovocie a zeleninu - a nebudete do seba musieť liať hektolitre kohútikovej vody.

2. Pyré a polievky
- pripravte si horúci hydinový či hovädzí vývar alebo pyré z tekvice, hlávkového kelu, brokolice, zemiakov a mrkvy. Pyré doplňte kúskom mäsa alebo čerstvým syrom a skvelá večera plná vitamínov, proteínov a vody je na svete!

3. Mliečne výrobky - v 100 gramoch bieleho jogurtu nájdete asi 3,5 gramov tuku a podobný podiel bielkovín a sacharidov. To je celkovo asi 10-12 gramov makroživín. A ten zvyšok? To je predsa voda! Doprajte si poctivé jogurty, kefíry aj Cottage a nad pitným režimom budete mať navrch.

4. Šumienka - keď vás začne nudiť chuť vody, spestrite si ju multivitamínovými šumienkami, ktoré zoženiete v každom obchode s potravinami, v drogérií aj lekárni. Do jedného litra vody vhoďte len polovicu. Vodu ochucujte tiež citrónom, limetkou, pomarančom, mätou alebo uhorkou.

5. Pite neustále
- položte si čaj na pracovný stôl, noste v kabelke fľašu s vodou. Keď ste hladní, pite, pred jedlom pite, po jedle tiež pite. Keď sa vás niekto opýta, či si dáte vodu, dajte si. Nebojte sa toho, že budete neustále lietať na záchod - vyplavovanie odpadových látok z tela je pozitívne pre naše zdravie.

 

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Starostlivosť o seba Morská voda, živá voda
Jedlo a výživa Chcete schudnúť? Pite!
Radíme Čo piť pred športom a po ňom?