Fithall magazín

Utorok 10.12.2019 meniny má Radúz

Jedlo a výživa

Ako jesť vonku zdravo a diétne?

Ako jesť vonku zdravo a diétne?



Z hľadiska zdravého životného štýlu a diétneho režimu je vhodné pripravovať si jedlo doma. Sami si v obchode vyberiete ingrediencie a počas varenia presne viete, čo do pokrmu dávate. Zdravie ale nemáme len to fyzické - dôležité tiež je fungovať po stránke psychickej a sociálnej.

Počas zhadzovania nadbytočných kilogramov sa chceme vídať s priateľmi, chodiť von, užívať si pohodu na letných záhradkách, či jazdiť po výletoch. Nedovoľte, aby sa s redukovanými kilogramami redukoval počet vašich priateľov kvôli tomu, že v tej či onej reštaurácií nemajú presne taký šalát, aký si môžete dať; kvôli tomu, že nechcete piť alkohol alebo preto, že by ste museli druhým maškrtne zízať do taniera.

Naučte sa jesť vonku tak, aby ste si sami nebojkotovali snaženie o zdravší životný štýl ani štíhlejšiu postavu. Tu je niekoľko tipov, ako na to:


1. Predjedlo a polievka
- menu s tromi chodmi je trochu veľa. Ak máte radi predjedlá, dajte si predjedlo a polievku bez hlavného jedla. Zabudnite na neškodne sa tváriace zeleninové krémy a radšej zvoľte vývar alebo polievku typu minestrone, s množstvom zeleniny. Pokiaľ možno, nejedzte pečivo. Spýtajte sa čašníka, či by bolo možné polievku servírovať bez lyžice smotany (u zeleninových polievok, boršču a pod.).

2. Šaláty - objednajte si šalát bez dressingu, alebo požadujte dressing bokom. Keď zeleninu zalejete morom majonézového prelivu, ťažko potom bude diétna. Odpusťte si tiež slaninu, vyprážané krutóny a ako prílohu bagetu, potretú olejom či pestom. Kúsky vyprážaného mäsa alebo extra tučné syry tiež nie sú tou pravou diétnou voľbou.

3. Hlavné jedlo - ideálne si objednajte chudé mäso alebo rybu (kurací či morčací steak, hovädzie zadné, sviečkovú, panenku, lososa, tuniaka alebo pstruha). Mäso by nemalo byť vyprážané na vrstve oleja, ale len ľahko opečené. Skúste si ho tentoraz vychutnať bez omáčok a rôznych slaninových zábalov či košieľok z lístkového cesta. Ryžu a cestoviny buď nejedzte vôbec, alebo vyberte tie bez smotany. Ich porcie ale v reštauráciách bývajú prehnane veľké a nezasýtia toľko, ako kus poriadneho mäsa.

4. Prílohy - optimálnou prílohou je čerstvá, dusená alebo grilovaná zelenina. Čašníka poproste, aby v prípade úpravy grilovaním nepoužíval kuchár príliš veľa oleja, ako je často zvykom (to si môžete rovno objednať hranolky). Možno zvoliť tiež ryžu alebo zemiaky, ale opäť nie vyprážané alebo zapečené so smotanou.

5. Nápoje
- pite neochutenú vodu, perlivú alebo neperlivú. V najhoršom prípade si objednajte ľahké kolo alebo slabučký vínny strik, ak potrebujete piť alkohol. Čaju ani kvalitnej káve nič v ceste nestojí, len sa vyhnite kávam typu latté (plný pohár plnotučného mlieka a trocha kávy v ňom nie je práve diétnou voľbou).

6. Dezerty - ak chcete chudnúť, dezert si nedávajte. V lete si užívajte čerstvé ovocie a raz za čas kvalitný sorbet.


Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Jedlo ako droga
Jedlo a výživa Čo jesť pred a po cvičení
Poradňa Urobte si čas na jedlo