Fithall magazín

Pondelok 10.12.2018 meniny má Radúz

Jedlo a výživa

Dojedáte po deťoch? Stop - budete priberať!

Dojedáte po deťoch? Stop - budete priberať!



Ak máte deti, tak viete, že plnenie ich brušiek býva veľkým dobrodružstvom. Kým pijú len mlieko, síce strážite, koľko toho vypijú, ale nemusíte sa zaoberať zdĺhavou prípravou jedál.

Od prvých príkrmov začína zábava so špenátom na stene, mrkvovým pyré v záhyboch hračiek a vždy prítomným banánom v kabelke. Tu dojedanie neslaného rozmixovaného mäsa so zeleninou a zemiakmi ešte nehrozí. V prípade ovocia a mliečnych výrobkov ale páchanie škôd môže začať.

Spoločne s nedojedeným kuraťom na paprike, detskými maslovými sušienkami, piškótami, kukuričnými chrumkami a roztekajúcou so zmrzlinou, môže tiež rásť hodnota na vašej osobnej váhe. Že sa stravujete stále rovnako? To možno áno, ale vaše deti nie - prestaňte po nich dojedať a získajte nad svojím jedálničkom opäť kontrolu.

 

Tu je niekoľko tipov, ako na to:

1. Šetrite na iných miestach
- keď vyhodíte polovicu pribináčika, trochu morčacieho mäsa s mrkvou alebo navlhnutú sušienku, zase o tak veľa neprídete. Pokiaľ je vám ľúto peňazí za vyhodené potraviny, ktoré vaša ratolesť nedoje, porovnajte túto stratu s faktom, že dojedaním sa priberá. Je lepšie ľutovať niekoľkých korún ako ľutovať rastúceho čísla na osobnej váhe.

2. Buďte pozorní - často sa stáva, že mamičky (i oteckovia) dojedajú po deťoch z nepozornosti. Počas zachraňovania dieťaťa na šmykľavke do seba hodíte zvyšok jeho chrumiek alebo po ceste od stola do odpadkového koša vyškrabete jogurt z dna téglika. Takéto nevedomé jedenie má na svedomí veľa zbytočných kalórií. Zamerajte viac pozornosti na to, čo vkladáte do úst a vyvarujete sa takéhoto správania.

3. Odolajte pokušeniu - maslové sušienky sú skvelé. A tie, ktoré sú určené pre deti, obzvlášť. Sami pre seba by ste si ich možno nekúpili, ale deťom maškrty doprajete. Neskôr večer, keď vás pri poháriku vína prepadne chuť na niečo dobré, nie je nič jednoduchšie než ísť lúpiť dobroty k deťom. Jednoduchá rada znie: jedlo detí je detí. Jedzte svoje jedlo, a to pre nich im neujedajte.

4. Nebuďte odpadkový kôš - neviete rýchlo, čo s pätkou rožku? Odpadkový kôš je ďaleko, tak šup s ňou do pusy. Tej palacinky je len kúsok a schovávať ho nemá cenu? Tak šup s ním do pusy. Stop. Nie ste odpadkový kôš. Zvyšky vyhadzujte. Zachováte si tým dôstojnosť i hmotnosť.

5. Nebuďte utierka - roztekajúca sa zmrzlina či ručičky od čokolády si vyžadujú vlhčený obrúsok. Ten ale práve nemáte po ruke a je potrebné konať rýchlo. Namiesto obrúsku použijete svoj jazyk. Aj keď to môže znieť zvláštne, tento zákrok je u mamičiek veľmi častý. A následné sťažovanie si na rastúcu hmotnosť tiež.

6. Nehnevajte sa - keď objednáte svojmu potomkovi v reštaurácii jedlo, ktoré nezje, môžete cítiť zlosť - veď jedlo stojí dosť peňazí a nechať ho vyhodiť je škoda. Zlosť je oprávnená aj v prípade, že celé dopoludnie vyvárate objednané dobroty a oni potom nad výtvorom ohŕňajú nos. Zmierte sa s tým - to sú deti. Zlosťou ich jesť neprinútite, pokazíte náladu sebe i druhým a negatívne emócie navyše môžu spôsobiť, že v snahe upokojiť sa, siahnete po potravine, ktorú by ste inak nejedli. Zhlboka dýchajte a snažte sa frustráciu prekonať.

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Ako na pohyb a cvičenie s deťmi?
Cvičenia a trendy Deti. Častá výhovorka, prečo necvičiť.
Jedlo a výživa Zdravé varenie pre vaše deti