Fithall magazín

Streda 15.8.2018 meniny má Marcela

Jedlo a výživa

Skryté kalorické hrozby, ktoré ohrozujú vašu postavu

Skryté kalorické hrozby, ktoré ohrozujú vašu postavu



Snažíte sa žiť zdravo, chudnúť, alebo aspoň zbytočne nepriberať. Nakupujete a varíte vyvážené jedlá, jete pravidelne, pripravujete si desiaty a obedy do škatuliek, poctivo cvičíte. Na ceste však číhajú skryté hrozby, ktoré dokážu vaše úsilie zhatiť.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

TOP 6 polnočných desiat pre chudnutie

TOP 8 potravín, na ktoré štíhle ženy nedajú dopustiť

Hrešiť v správnu dobu

 

Spoznajte vlkov v rúchu baránka medzi potravinami a podľa ich charakteru s nimi tiež zaobchádzajte!

1. Kávička - cappuccino, latté, frappé, sójové, plnotučné, odtučnené, ochutené, škoricové, perníkové, vanilkové, bez cukru, s trstinovým cukrom. Je jedno, akú kávu si objednáte - pamätajte na to, že sa väčšinou budete pohybovať medzi 70 až 250 kcal v jednom nápoji (teda ak nepijete espresso bez mlieka a cukru). Pre predstavu - 70 kcal má 100 gramov sedliackeho jogurtu alebo malé jablko, 250 kcal = jedna tatranka.

2. Obilniny a strukoviny - obilniny (hlavne tie celozrnné) a strukoviny sú bezo sporu radené medzi zdravšie potraviny. Predstavujú zdroj komplexných sacharidov a strukoviny aj rastlinných bielkovín. To nič nemení na tom, že skrývajú v 100 gramoch okolo 370 kcal. Skúste si odvážiť 100 gramov šošovice – to naozaj nie je veľa.

3. Proteínové a müsli tyčinky - výhoda proteínových tyčiniek, müsli či Flapjack tyčiniek spočíva v tom, že sa predávajú naporciované a balené, takže nemôžete zjesť viac, než koľko obsahuje jedno balenie. Balenia sa pohybujú od 25 gramov (u obilných a ovocných tyčiniek) až po 80 gramov (u proteínových tyčiniek a ovsených Flapjack). Tieto maškrty mávajú okolo 300 - 470 kcal na 100 gramov. V menších gramážach také škody nenapáchajú - určite si ich ale nedávajte denne a už vôbec nie s pocitom, že jete niečo úplne diétne.

4. Ovocné šťavy a sirupy - freshe a džúsy sú v podstate čistý cukor s trochou vitamínov a vlákniny. Populárne sirupy na dosladzovanie kaší a nápojov nie sú nič iné, než cukor s trochou vitamínov a minerálov. Dokážu síce ochutiť sladké jedlá a nápoje, ale aj pekne zamávať s hladinou cukru v krvi. Až si budete nabudúce na vločky liať sirup z agáve, javorový sirup, sirup ryžový, slivkový, ďatľový, obilný a pod., myslite na to, že si na ne lejete v podstate cukor.

5. Raw a paleo dobrôtky - raw, vegan aj paleo predstavujú populárne smery vo výžive. Raw, vegan aj paleo používajú veľa sušeného ovocia, orechov, orechových masiel, semienok a kokosového tuku i mlieka. Všetky tieto ingrediencie sú strašne zdravé a dobré, ale aj príšerne kalorické.

6. Syry - niektoré sú úplne bez tuku (syrečky), existujú tiež nízkotučné (20% eidam, mozzarella), ale tie najchutnejšie bývajú tie najtučnejšie. Dajte si pozor - aj keď siahnete po 20% eidame, zjete v 100 gramoch 230 kcal. Potom si predstavte, koľko energie do seba vpravíte, keď k pol fľaši červeného vína (ďalšia kalorická hrozba) zjete tanierik vybraných syrových špecialít!

 

 

660x250_5.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Poradňa Jesť podľa kalórií - áno alebo nie?
Poradňa Čím nahradiť kalorické dobroty?
Jedlo a výživa Nápoje a kalórie - 6 šokujúcich faktov