Fithall magazín

Štvrtok 14.12.2017 meniny má Branislava / Bronislava

Jedlo a výživa

Ovocie, zelenina, bylinky a korenie v mesiaci máj

Ovocie, zelenina, bylinky a korenie v mesiaci máj



Máj je taký nevyspytateľný mesiac. Kým od mesiaca apríl očakávame psie kusy, máj považujeme za teplý a slnečný. V apríli zažívame vysoké teploty aj mráz, dážď, vietor aj sneh. Až počas mája má náš organizmus šancu trošku sa z toho kolotoča striedania vysokých a nízkych teplôt spamätať a začať bojové ťaženie proti nežiaducim tukovým vrstvám aj lenivej imunite.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Čo s vami urobí zdravá výživa - za hodinu, deň, týždeň, mesiac a rok?

Ovocie a zelenina nesmú chýbať v zdravom jedálničku

Bylinky a koreniny, ktoré pomáhajú pri chudnutí

 

Aby ste svoj boj so zimnými kilogramami dotiahli úspešne do konca a imunitu popohnali k vyšším otáčkam, jedzte sezónne a lokálne produkty. Uvidíte, že sa to oplatí!

Ovocie a orechy - v máji sa síce ovocie nežne, ale stále zoženiete sladké zimné jablká a rebarboru. Keď tieto dva druhy ovocia skombinujete, nemôže vám vyjsť žiaden iný výsledok, než jablkovo - rebarborový crumble! Crumble predstavuje klasický anglický dezert, ktorý sa vám priamo rozplynie na jazyku, zatiaľ čo vaša línia nijako neutrpí. Stačí nakrájať rebarboru aj jablká na drobné kocky a zmiešať ich s troškou medu a štipkou škorice. Ovocie bohato zasypte posýpkou, ktorú odľahčíte tým, že namiesto múky či strúhanky použijete mleté ovsené vločky. Do mrveničky prisypte plátky mandlí alebo posekaných vlašských orechov. Výtvor nechajte asi pol hodiny v rúre, vyhriatej na 180 ° C a nedeľná fitness pochúťka je na svete!

Bylinky - májové bylinky len kypia zdravím - ide napríklad o alchemilku obyčajnú, odporúčanú pri ženských ťažkostiach. Zoženiete ju v sušenej podobe v lekárňach či bylinkárstvach. Ďalšou perličkou je žihľava dvojdomá - tá pomáha pri ekzémoch, bolestiach hlavy, poruchách krvotvorby aj dne. Pripravte si čaj zo žihľavy a priebežne ho počas dňa popíjajte.

Zelenina
- špargľová sezóna je tu! Skúste bielu alebo zelenú špargľu krátko povariť, potom na ňu nastrúhajte parmezán a dajte zapiecť do rúry. Lepšiu nízkosacharidovú prílohu plnú vitamínov si snáď ani nejde predstaviť! Pozrite sa tiež na internet, kde najbližšie sa konajú slávnosti špargle a bežte sa tam inšpirovať lahodnými a zdravými receptami.
  
Ďalšou májovou zeleninou, ktorá sa môže stať vašou spolubojovníčkou na ceste k zdravšej a štíhlejšej postave, je zeler a mrkva. Uvarte si z poctivý hovädzí vývar a týchto pomocníkov rozhodne nezabudnite v chladničke! Dusená mrkva predstavuje aj chutnú a zaujímavú prílohu - buď ju jedzte len tak, s mäsom, alebo ju pridajte do zemiakovej kaše.
  
Keď si v kuchyni nevystačíte s práve zozbieranou zeleninou, pozrite sa, čo ponúkajú miestne komory - nájdete tam reďkovky, kaleráby aj rôzne druhy šalátov. Z reďkoviek pripravte ľahký jarný šalát - len ich nakrájajte nadrobno, pridajte na tvrdo uvarené vajcia, soľ, korenie, biely jogurt a šalátovú uhorku.
  
Kaleráb využite ako diétne zobanie k televízii - tenké kolieska posypte jemne soľou a sladkou paprikou, alebo korením podľa vášho gusta a môžete zjesť celý tanier bez výčitiek z prebytočného tuku a kalórií!

 

 

660x250_1.jpg


Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Zelenina - pre zdravie a chudnutie
Jedlo a výživa Sušené ovocie - sladkosti pre zdravie
Poradňa Ovocné a zeleninové drinky - sú skutočne diétne?