Fithall magazín

Štvrtok 19.4.2018 meniny má Jela

Jedlo a výživa

TOP 7 syrov pre diétu

TOP 7 syrov pre diétu



Jemné, aromatické, slané, hodvábne a tak nejako upokojujúce, sú syry, ktoré sa medzi ľuďmi tešia veľkej obľube. Vyrábajú sa zrážaním mlieka pomocou syridla alebo kyseliny mliečnej a neodmysliteľne patria do našich jedálničkov.
  
Syry sú vhodné ako pohostenie na rôznych oslavách, kedy si chceme trošku dopriať, ale ak vieme, ktorý si vybrať, môžu tieto produkty pomôcť aj v chudnutí alebo naberaní svalovej hmoty.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Chcete schudnúť? Biopotraviny vám vysnívanú váhu nezaručia!

Bezlaktózová diéta - jedzte chutne a bez mlieka

Kyslé a kvasené výrobky pre telo prospešné


Medzi hlavné živiny, ktoré v syroch nájdeme, sa radia nasýtený živočíšny tuk a proteíny živočíšneho pôvodu. Sacharidov obsahujú len úplné minimum.
  
Existuje veľa metód, podľa ktorých možno syry deliť. Pokiaľ vám ide ale o zdravý životný štýl, chudnutie, zachovanie stabilnej hmotnosti alebo naberanie svalovej hmoty, riaďte sa predovšetkým ich vplyvom na zdravie, tučnosť a podielom bielkovín.

Tu je TOP 7 syrov pre vašu diétu:

1. Cottage
- malé biele hrudky ukryté v hodvábnej smotane - to je syr cottage. Obsahuje približne 100 kcal na 100 gramov, 12 gramov bielkovín, 5 gramov tuku a len 3 gramy sacharidov. Ľahko sa trávi a je možné ho použiť pri príprave sladkých i slaných jedál. Vďaka praktickému baleniu si ho môžete brať na desiatu všade so sebou. Light variant je úplne v poriadku, len sa ochudobníte o plnú chuť, ktorá sa spolu s tukom odstráni.

2. Mozzarella - bochník syra, zaliaty v slanom náleve, sa tradične vyrába z byvolieho mlieka. V našich obchodoch sa však častejšie stretneme s variantom z mlieka kravského. V 100 gramoch sa ukrýva asi 240 kcal, 17 gramov proteínov, 18 gramov tuku a 2 gramy sacharidov. Opäť môžete kúpiť light variant, ktorý je o niečo menej lahodný, zato neobsahuje toľko tuku.

3. Tvrdý syr light - čím tučnejší syr, tým príjemnejšia chuť - u tvrdých nízkotučných syrov to ale neplatí. Vyskúšajte tvrdé plátkové syry s 10 - 20% tuku a uvidíte, že budete chuťou milo prekvapení. Vaše telo zase príjemne prekvapí jeho zloženie a až 30 gramov bielkovín v jednom balení!

4. Čerstvé nízkotučné syry - syry typu Lučina či žervé sú o 100% lepšou voľbou, než syry tavené, ktoré nám kvôli obsahu taviacich solí odvápňujú kosti! Čerstvé syry do diéty vyberajte menej tučné - syry, ako riccotta či mascarpone sú síce veľmi chutné, ale aj veľmi kalorické.

5. Syrečky - extrémny obsah bielkovín s minimálnym podielom tuku a sacharidov - to sú syrečky. Ich jediným mínusom je to, že sú veľmi slané, takže obsah soli v ďalších jedlách radšej obmedzte.

6. Kozí syr - stačí ho kúsok a obyčajnú zeleninu premeníte vo skvostný šalát. Aj keď je kozí syr tučnejší, väčšinou ho nezjeme toľko. Pre redukciu hmotnosti sa hodí skôr kozí syr čerstvý, než ten s plesňou na povrchu.

7. Parmezán - niekoľko strúčikov syra parmezánového typu dokáže premeniť každé jedlo v pôžitok. Má veľa bielkovín, minimum sacharidov, ale viac tuku - avšak ho nejde zjesť priveľa naraz, takže línii určite neublíži. Vyskúšajte ho napríklad s mletým hovädzím mäsom a cuketovými špagetami.

 

660x250_2.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Výživa Soľ a jej vplyv na zdravie
Poradňa Nemajte hlad. Potraviny, ktoré vás zasýtia.
Výživa Prečo jesť/nejesť - mliečne výrobky