Fithall magazín

Štvrtok 14.12.2017 meniny má Branislava / Bronislava

Jedlo a výživa

Nápoje a kalórie - 6 šokujúcich faktov

Nápoje a kalórie - 6 šokujúcich faktov



Pitný režim patrí popri správnom jedálničku, pravidelnej pohybovej aktivite i odpočinku k pilierom zdravého životného štýlu. Naše telá sú z drvivej väčšiny tvorené vodou a voda je tiež tým, čo umožňuje a poháňa metabolické procesy.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Čo piť pred športom a po ňom?

Iontové nápoje - vyznáte sa v nich?

Ovocné a zeleninové drinky - sú skutočne diétne?

 

Ľudskému organizmu bohato stačí pre hydratáciu úplne obyčajná voda, ale ľudia majú maškrtné jazýčky, a tak vymýšľajú, čím by si vodu ochutili, aby si aj pri pití pochutili.
  
Prečítajte si 6 šokujúcich faktov o nápojoch a už nebudete chcieť piť nič iné, než obyčajnú vodu a nesladené čaje!

1. Mlieko do kávy - troška mlieka v káve predsa nemôže nikomu uškodiť ... je predsa lepšie dať si v kaviarni latté, než zjesť celý veterník ... a to napenené mlieko v cappuccine je tak dobré a je ho tam predsa málo! Omyl! V 100 ml polotučného mlieka sa skrýva celých 5 gramov cukru. Tým cukrom je mliečny cukor, laktóza, ktorý vie vykúzliť na vašich bokoch niekoľko centimetrov navyše skôr, než sa nazdáte. S mliekom šetrite - považujte ho skôr za potravinu, než za nápoj a jeho energetickú hodnotu nepodceňujte!

2. Minerálky - jemne ochutené, prírodné, s úplne prirodzenou chuťou ovocia - tak sa prezentujú minerálne vody, po ktorých ľudia, často v domnení, že sa jedná o úplne zdravý nápoj, siahajú. V takejto minerálnej vode ale nájdete až 5 gramov cukru v 100 ml. Ak teda v horúcom letnom dni alebo pri športe vypijete celú veľkú fľašu, dostanete do seba až 75 gramov jednoduchého cukru! Vynásobte si 75 gramov cukru štyrmi kalóriami na jeden gram a dosiahnete číslo 300 - toľko energie má ľahký obed!

3. Džúsy
- džús z koncentrátu alebo čerstvý džús sa v podstate rovná čistému cukru. Nehľadiac na vitamíny a minerály, ktoré čerstvé ovocné šťavy obsahujú, je cukor to jediné, čo vám môžu ponúknuť. Zabudnite na detoxikačné "džúsové" kúry - len vám rozhojdajú hladinu cukru v krvi, zmätú metabolizmus a podporia ukladanie tuku do podkožia. Ak chcete jesť ovocie, jedzte ho tak, ako je, teda v celku!

4. Kolové nápoje - kyselina fosforečná, obsiahnutá v kolových nápojoch (a tavených syroch), stojí za odvápnením kostí. Čím častejšie budete tieto nápoje piť, tým budú vaše kosti slabšie. Kolové nápoje sú teda veľmi nezdravé, nehľadiac na extrémny podiel cukru alebo umelých sladidiel - čo z toho je väčším zlom, si vyberte sami.

5. Ľadová káva - je lahodná, osvieži vás, ale nezasýti. Jej kalorická hodnota však vydá za poriadnu desiatu. Mlieko, cukor a niekedy aj zmrzlina robia z ľadovej kávy hotovú energetickú bombu. Radšej si preto dajte kvalitné espresso a k tomu proteínovú tyčinku.

6. Aloe - populárny nápoj s obsahom dužiny z aloe sa tvári zdravo, ale všetky pozitívne účinky na zdravie sú opäť prehlušené enormným obsahom jednoduchého cukru.

Neverte vždy tomu, čo je napísané na fľašiach veľkými písmenami, čítajte tiež zloženie na obale (bohužiaľ často napísané mikroskopickým písmom). O nápojoch pre deti to platí dvojnásobne!

 

660x250_2.jpg


Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Chcete schudnúť? Pite!
Káva, alkohol a chudnutie. Ide to dokopy? Káva, alkohol a chudnutie. Ide to dokopy?
Jedlo a výživa Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 2. diel