Fithall magazín

Streda 13.12.2017 meniny má Lucia

Jedlo a výživa

Ako pripraviť vianočné pohostenie a nepribrať?

Ako pripraviť vianočné pohostenie a nepribrať?



Rok čo rok sa snažíme chudnúť do plaviek a získanú siluetu si, pokiaľ možno, udržať až do ďalšej sezóny. Naše predsavzatie nám ale maria isté udalosti, ktoré sú nevyhnutne sprevádzané množstvom dobrého jedla, alkoholu a leňošenia - a Vianoce sú jednou z nich.

Urobte to tento rok inak. Nenechajte si začiatok nového roka pokaziť vyšším číslom na váhe alebo nedopnutými nohavicami. Tento rok na prejedanie zabudnite a pripravte pohostenie tak, aby ste nepribrali ani gram!

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Vianočné menu - chutne a diétne

Ako na diétne cukrovinky

DIY - zdravé lahôdky , ktoré si môžete urobiť sami

 

Vianočné sviatky síce trvajú len pár dní, ale aj počas týchto niekoľkých málo dní, kedy sa menej hýbeme a viac si doprajeme (veď sú predsa sviatky a raz za rok to organizmus znesie/ potrebuje) dokážeme na svojom tele narobiť peknú paseku. Aj keď jete počas roka viac či menej zdravo, striedmo a cvičíte, Vianoce vám dokážu pokaziť formu na niekoľko týždňov. Vymeňte krátkodobé uspokojenie v podobe hory vanilkových rožtekov a vaječného koňaku za dlhodobé potešenie z vyváženého jedálnička a dobrý pocit zo svojho tela!

Tu je niekoľko tipov, ako na to:


Určite si priority
- ak nechcete cez Vianoce pribrať, musíte si v hlave stanoviť, čo chcete dosiahnuť - chcete sa napchať na prasknutie a zvaliť sa na pohovku k televízii? Nebudete to potom ľutovať? Ide vám o dlhodobo dobrý pocit zo svojho tela alebo len o krátkodobé a pominuteľné potešenie? Klasické vianočné dobroty sú plné cukru, tuku a múky - prečo chcete také veci jesť, keď viete, ako negatívne pôsobia na organizmus? Keď už sa rozhodnete si niečo nezdravé dopriať, robte to s vedomím, že sami ponesiete následky. To, že sa prejedá vaša kamarátka, susedka a vlastne "všetci", neznamená, že vy musíte tiež.

Nepodliehajte ponuke - s nadchádzajúcimi sviatkami sa na pultoch supermarketov množia rôzne pochutiny, od orechov v čokoláde, cez sladené, sušené ovocie, až po "vianočné" edície alkoholu a limonád. Zostaňte verní svojim zásadám - využite pestrú ponuku nesolených orechov a semienok, kúpte si exotické ovocie a jedzte ryby, ktorých je teraz v obchodoch dostatok a za prijateľnú cenu.

Myslite na budúcnosť - prejedať sa počas sviatkov znamená riešiť prebytočné kilá po novom roku. Keď sa budete chcieť zahryznúť do ôsmeho druhu cukroviniek od tety, predstavte si, ako sa budete cítiť tretieho januára ráno - a ako budete vyzerať v lete pri bazéne?

Doprajte si kvalitu
- nekupujte lacné a nekvalitné potraviny. Radšej si priplaťte a raz za rok si užite kvalitné, čerstvé a exotické dobroty. Ak pečiete, používajte maslo a celozrnnú múku, kúpte si čerstvé orechy, ryby, ovocie i zeleninu. Raz za rok si doprajte - nie nezdravé, tučné a sladké jedlo, ale jedlo zdravé a extra kvalitné.

Jedzte vedome - sadnete si k rozprávkam s misou sladkostí, za chvíľu je prázdna a vy ani neviete, že ste niečo jedli. Tak takto nie. Keď už si niečo dobré dáte, jedzte to pomaly, s plným vedomím a poriadne si každé sústo užite!

Odľahčujte
- niekto hovorí, že pečivo z celozrnnej múky a bez cukru nie sú pravé cukrovinky. To je ale veľký omyl! Naši predkovia bielu múku ani cukor nemali - jedli sušené jablká, orechy a výnimočne cukrovinky z celozrnnej múky, masla a medu. Skúste si na Vianociach užívať aj iné aspekty, než len jedlo a pitie.

Hýbte sa
- môže to znieť ako klišé, ale nič nie je dôležitejšie! Nemusíte sa hnať priamo do posilňovne, ale denne vyrazte aspoň na dlhú prechádzku. Neexistuje dôvod, prečo by Vianoce nemohlo mať aj vaše telo - nadeľte mu napríklad krásnu dlhú túru zimnou krajinou. Lepší darček si dať snáď ani nemôžete!

 

660x250_3.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Ako nepribrať cez Vianoce
Jedlo a výživa Upečte si zdravé koláčiky - recepty
Zdravý životný štýl Chudnutie sa začína v hlave