Fithall magazín

Streda 13.12.2017 meniny má Lucia

Jedlo a výživa

10 potravín, ktorým by ste sa mali oblúkom vyhnúť

10 potravín, ktorým by ste sa mali oblúkom vyhnúť



Kvalitných, zdravých a dobrých potravín je na našom trhu takmer rovnako, ako tých nezdravých. Záleží len na vašom rozhodnutí, po čom siahnete - či po zelenine, ovocí, chudom mäse či vajciach alebo po údeninách, pečive a sladkostiach.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

10 potravín, o ktorých sa domnievate, že sú zdravé a diétne

Kedy a čo jesť po cvičení? Hoci aj neskôr večer…

TOP potraviny, ktoré si dať na večeru

 

Aj medzi zdanlivo zdravými a diétnymi potravinami možno nájsť čierne ovce, ktoré sa iba ako zdravé tvária. Jedná sa napríklad o chronicky kritizované zapekané müsli, cereálne tyčinky s polevou, pečivo, pufované výrobky alebo light jogurty. Hoci sú tieto potraviny osočované z toho, že sme s ich pomocou mali chudnúť a ony zatiaľ robili pravý opak, skutočný nepriateľ číha niekde inde.

Tu je desiatka potravín, ktorým by ste sa mali veľkým oblúkom vyhnúť:

1. Párky - máte dojem, že jete mäso, aj keď v zásade konzumujete len paródiu na mäso. V párkoch nájdete stabilizátory, konzervanty, dusitany, askorbát sodný, difosforečnan, more soli a veľa ďalších lahôdok, ktoré by ste určite ako samostatné ingrediencie nikdy nezjedli. Áno, existujú rozdiely v kvalite a podielu mäsa v párkoch, avšak keď ich jesť nebudete vôbec, verte tomu, že to kvalitu vášho života nijako nezhorší.

2. Trvanlivé salámy - tu platí skoro to isté, ako u párkov. Trvanlivé salámy bývajú trvanlivé, pretože sú doslova napchaté soľou a konzervantmi. Zloženie trvanlivých salámov a nízko-percentných šuniek by ťažko dokázal prečítať aj vyštudovaný chemik. Nepodrobujte svoje telo záťažovému testu a nevystavujte sa ani rakovine hrubého čreva - jedzte kvalitné šunky a chudé mäso.

3. Mäsové konzervy - sú lacné a rýchlo uvarené. Síce nikomu veľmi nechutia, ale hlad zaženú. Ale s takýmto prístupom svojmu organizmu akurát škodíte. Do konzerv sa nikdy nedáva nič kvalitné - to sa predá čerstvé. Konzervy sú opäť plné soli, konzervačných látok, farbív, dochucovadiel, stabilizátorov, cievy upchávajúcich nasýtených tukov a je v nich mnoho ďalších "zaujímavých" prísad.

4. Vyprážané lupienky - zo zemiakov, ktoré sú prírodné a zdravé vznikne usmažením a posolením priamo zdravotná časovaná bomba. Spolu s nimi do seba dostanete éčka, soľ, tuk, mnohokrát glutaman sodný a ďalšie dochucovadlá ale aj rakovinotvorný akrylamid. To isté platí o hranolkách!

5. Pochúťkové šaláty - niečo neznáme v solídnej záplave majonézy. To sú pochúťkové šaláty, nabité éčkami, ktoré môžete ľahko nahradiť šalátmi domácimi, čerstvými a zdravými - tak to nabudúce radšej urobte - vaše telo zajasá.

6. Lacné cukrovinky - nielen, že obsahujú rakovinotvorné trans-tuky, ale tiež dosť ďalších látok, ktoré sa podieľajú na vytvorení ilúzie chuti, farby a vône týchto lákadiel. Radšej si priplaťte pár korún a nevystavujte sa zdravotnému riziku.

7. Margaríny - takmer nikto z bežných smrteľníkov netuší, ako sa vlastne vyrábajú. Z oleja vznikne niečo tuhé, čo môžeme mazať na chleba, a čo sa snaží tváriť ako maslo. Mažte si chleba rovno maslom a neurobíte chybu.

8. Sójové mäso - vegetariáni ho vítajú s jasotom, mäsožravci tak nadšení nie sú. Pravdou je, že to, čo sa u nás predáva za pár korún v igelitových vreckách, a čo sa v minulosti propagovalo ako vrchol zdravej stravy, by v Ázii snáď ani nespoznali.

9. Limonády - voda je skvelá. Bez nej by nebol život. Keď do nej potom výrobcovia potravín pridajú cukor, umelé sladidlá, farbivá, fosforečnany a ďalšie éčka, robia všetko pre to, aby život (naše zdravie) zabili. Limonády sladené cukrom i umelými sladidlami sú úplne zbytočné.

10. Cereálie "pre deti" - kocku cukru by ste deťom na raňajky taky nedali, tak im nedávajte ani raňajkové cereálie. Nie všetky sú nezdravé, ale je potrebné čítať zloženie.

 

660x250_3.jpg


Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Poradňa Na čo si dať pozor na etiketách potravín
Jedlo a výživa Ako čítať etikety potravín?
Jedlo a výživa Hladné potraviny - viete, ktoré to sú?