Fithall magazín

Nedeľa 16.12.2018 meniny má Albína

Jedlo a výživa

Urobte si čas na jedlo

Urobte si čas na jedlo



Stres a nedostatok času na zdravé a kvalitné jedlo zaťažuje váš organizmus a stresuje váš žalúdok. Prezradíme vám, ako sa nezanedbávať a dobre sa najesť aj v časovej tiesni.

Veľa ľudí ráno neraňajkuje a v rýchlosti vypije len kávu. Na obed potom zhltnú nejaký ten sendvič, počas dňa zaplácnu žalúdok niečím sladkým a večer sú takí unavení, že na varenie nemajú ani pomyslenie. Na zdravé stravovanie nie je jednoducho čas, čo je obvyklá výhovorka zamestnaných ľudí. Stres, diár plný stretnutí a termínov vedie k tomu, že hlad zaháňame rôznymi croissantmi, čokoládovými tyčinkami a žemľami so salámou, v lepšom prípade pokrmami z fast foodov. Pritom práve v hektických dobách naše telo potrebuje prísun zdravej energie. Nedostatok vitamínov, minerálnych látok a stopových prvkov nám v lepšom prípade prinesie pokles koncentrácie alebo bolesť hlavy, niekedy oslabenú imunitu a neskôr dokonca osteoporózu a lámavosť kostí. Nehovoriac o tom, že takáto strava sa podpíše aj na našej váhe. To, ako neblahý vplyv má zlé stravovanie na náš organizmus, vieme všetci, ale málokto sa rozhodne s tým niečo robiť.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Výživové doplnky? Áno, ale ...

Tuk - skrytý nepriateľ

Pečivo a diéta, ide to vôbec dokopy?

 

Raňajky
Ak vám pripadá, že raňajky sú zbytočný žrút času, ste na veľkom omyle. Raňajky sú najdôležitejšie jedlo dňa. V noci sa totiž v tele vyprázdnia zásobníky energie. Bez ranného prísunu energie bude naša výkonnosť po celý deň zhoršená. Aby ste každé ráno vyrovnali hladinu krvného cukru a rozprúdili metabolizmus, skombinujte pomalé sacharidy s tými pomalými. Zjedzte napríklad krajec celozrnného chleba alebo musli a k tomu si dajte kúsok ovocia a nápoj oslaďte medom. Rýchle potraviny pôsobia ako okamžitý zdroj energie, tie pomalé podporujú vašu výkonnosť v ďalších hodinách. Bielkoviny v podobe nízkotučných mliečnych výrobkov, šunky alebo vajec, zasýtia a dodajú telu aminokyseliny. Trochu času ušetríte, ak si suroviny na raňajky pripravíte už večer.

Pitný režim
K tomu, aby naše telo mohlo podávať vrcholné výkony, musí byť mozog neustále zásobený vodou. Pohár vody po tom, ako vstanete a šálka čaju perfektne podporí vaše myslenie. K čaju si dajte nejaké ovocie a celozrnný alebo ryžový chlieb.

Obed
Na obed máte len pol hodiny? Potom si nachystajte obedy doma a noste si ich so sebou. Chce to trochu disciplíny, ale oplatí sa vám to. Šalát si môžete pripravovať v práci striedavo so svojimi kolegami. Keď vás naozaj tlačí čas, zabehnite si do supermarketu a kúpte si celozrnné pečivo s nízkotučným syrom alebo šunkou a k tomu papriku alebo paradajku. Vo firemnej jedálni vám väčšinou neponúknu nič veľmi zdravé a stres rozhodne nezajete bravčovou pečienkou s knedľou. Jedlo si preto starostlivo vyberajte a choďte na obed len vtedy, ak bude menu zdravé. Prípadne môžete odmietnuť prílohu a k mäsu si dať šalát.

Večera

Nechce sa vám večer variť a radšej si cestou z práce kúpite niečo vo fast foode? Je to síce pohodlné riešenie, ale nie najlepšie. Naučte sa pripravovať večeru jednoduchým a rýchlym spôsobom. Nemusíte stráviť pri varení celý večer, aby ste si pripravili niečo dobré. Zalistujte v kuchárskych knihách a nechajte sa inšpirovať. Zeleninová polievka je napríklad rýchla a jednoduchá. Zasýti vás a je ľahko stráviteľná. Tiež si môžete ugrilovať rybu alebo šťavnatý steak. Nezvykajte si na každodenné studené večere. Po dlhom dni si zaslúžite kvalitné jedlo.


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Škodí káva zdravie?
Viete na čom varíte?
Zdravý životný štýl Očistná kúra, áno či nie?