Fithall magazín

Pondelok 10.12.2018 meniny má Radúz

Jedlo a výživa

10 tipov, ako si užiť vianočné večierky a nepribrať

10 tipov, ako si užiť vianočné večierky a nepribrať



Doma sa jedálniček stráži celkom ľahko. Sami si nakupujeme, sami si varíme a máme relatívne dobrú kontrolu nad tým, čo vkladáme do svojich úst. Na párty a oslavách je ale situácia iná. Alkohol urobí svoje a my potom ľahko podľahneme pocitu že zjesť o polnoci štyri hermelínové chlebíčky alebo vyprážaný rezeň je ten najlepší nápad. Ráno sa človek skoro nemôže spoznať v zrkadle - okrem rozmazaného makeupu a rozcuchaných vlasov vidí tiež opuchnuté telo, ktoré vplyvom alkoholu, slaných pokrmov a nadbytku sacharidov zadržiava vodu.


ČÍTAJTE TIEŽ:

Kedy a čo jesť po cvičení? Hoci aj neskôr večer…

TOP potraviny, ktoré si dať na večeru

Prečo priberáme? Zajedáme nudu a emócie.

Naučte sa užiť si párty bez toho, aby ste ráno ľutovali predchádzajúci večer, boľavý žalúdok či treštiacu hlavu.
  
Tu nájdete niekoľko tipov, ako jesť a piť na párty a pritom neohroziť svoju líniu a zdravie:

1. Buďte pripravení - o tom, že idete večer na párty, viete pravdepodobne už od rána, alebo aj dlhšie. Ak sa tam bude podávať dobré a kalorické jedlo, svoje denné menu odľahčite. Pite veľa vody, jedzte zeleninu a vynechajte mäso, kofeín aj alkohol. Telo si potom s náložou nezdravých lahôdok lepšie poradí.

2. Zjedzte niečo doma - ženy zaznamenávajú vplyv alkoholu oveľa rýchlejšie, než muži - a pohľad na opitú ženu naozaj nie je pekný. Dve hodiny pred odchodom na oslavu si preto dajte niečo tučné, ale pritom zdravé - tuk dokáže vstrebávanie alkoholu spomaliť. Namažte si chlieb orechovým maslom alebo si pripravte vajce a avokádo.

3. Ku každému drinku pohár vody - alkohol doslova vyciciava vodu z nášho tela. Netrápte ho a ku každému drinku vypite veľký pohár vody - a je jedno, či bude s bublinkami alebo bez nich. Čím viac vody vypijete, tým lepšie sa budete ráno cítiť.

4. Stavte na víno - sladké miešané koktaily a smotanové likéry chutia skvele, ale pre náš organizmus zase tak skvelé nie sú. Jednoduchý cukor v kombinácii s alkoholom je pre líniu pohromou. Objednajte si radšej suché biele víno alebo víno červené (obsahuje antioxidanty) a neurobíte chybu.

5. Nemiešať - toto pravidlo pozná snáď každý. Keď sa rozhodnete pre určitý nápoj, zostaňte u neho po celý večer.

6. Preskúmajte terén - čo sa týka pohostenia, najskôr si omrknite všetky možnosti a až potom sa rozhodnite, čo si dáte. Nechcite ochutnať všetko!

7. Plánujte - po príchode si doprajte kaloricky výdatnejší chod, ktorý bude suplovať večeru. Odpočítajte si zhruba tri hodiny a až potom si choďte dať niečo ďalšie, tentoraz už ale ľahšie. Vyvarujte sa priebežného uzobávánia z rautového stola.

8. Tuk je priateľ - nesnažte sa na párty jesť len šaláty a ovocie - tuk je priateľ - jednak ho naše telo potrebuje, ale tiež nám pomôže vyrovnať sa s alkoholom. Ak máte možnosť, dajte si kúsok lososa, vajcia či mozzarellu s paradajkami a olivovým olejom.

9. Tancujte - keď budete tancovať, nebudete pri tom jesť a piť. Navyše spálite nejakú energiu a ešte sa dobre pobavíte.

10. Bez výčitiek - či už budete na párty jesť a piť čokoľvek, nič si nevyčítajte. Oslavy k životu patria a k oslavám zasa patrí dobré jedlo i pitie. Verte tomu, že raz za čas to vaše telo zvládne!

 

660x250_5.jpg


Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Ako sa stravovať na cestách
Upoutávky Princípy zdravého stravovania
Zdravý životný štýl Ako partner ovplyvňuje Vašu hmotnosť?