Fithall magazín

Streda 13.12.2017 meniny má Lucia

Jedlo a výživa

Maškrtiť a nepribrať: Čím nahradiť čokoládu

Maškrtiť a nepribrať: Čím nahradiť čokoládu



Pravá čokoláda je nenahraditeľná. Kakaové bôby obsahujú nespočetné množstvo zdraviu prospešných látok, ako je napríklad horčík, síra, železo, mangán, meď, antioxidanty (flavonoidy), kyselina stearová (tá má pozitívny vplyv na hladinu cholesterolu v krvi) i mnoho ďalších pokladov. Jej nutričné bohatstvo je dôvodom, prečo by ste ju mali konzumovať, ale iba v jej vysokopercentnej podobe. Čím väčší podiel kakaa čokoláda obsahuje, tým je zdravšia. Naopak, jej mliečne kolegyne v našich telách narobia peknú paseku, a to kvôli množstvu cukru a ďalším látkam, ktoré sa do nich pridávajú.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Možno z jedálnička úplne vynechať cukor?

Zobanie = priberanie

9 dôvodov, prečo ste stále hladní

 

Ak milujete chuť čokolády, ale neviete zjesť len jeden prúžok, skúste si doma pripraviť niektorú z jej alternatív a nebudete sa musieť báť prázdnych kalórií. Nakúpte si niekoľko ingrediencií a potom len kúzlite podľa vlastnej fantázie.

Inšpirovať sa môžete týmito receptami:
  
Kakaová pena - kakao vzniká drvením pražených kakaových bôbov. Preto v ňom zostáva väčšina výživných látok, ktoré sa vďaka nemu dostanú až do vášho tela. Pre vytvorenie ľahučkej a nadýchanej kakaovej peny zmiešajte 200 gramov kvalitného bieleho jogurtu (s obsahom tuku okolo 3,5%), dve vrchovaté lyžice kakaa a sladidlo (nekalorické kvapôčky, ktoré sú k dostaniu na e-shopoch, tekutú stéviu, trošku medu alebo sirupu z agáve či javorového sirupu). Všetko premixujte jednou metličkou z tyčového mixéra, aby sa do zmesi dostal vzduch a potom už si len pochutnávajte.

Karob na 1000 spôsobov - karob je prášok, ktorý kúpite v každom obchode so zdravou výživou. Chutí podobne ako kakao a je tiež nabitý vitamínmi a minerálmi. Neobsahuje kofeín ani alergény, je menej tučný ako kakao, ale zato o kvapku sladší - preto nie je potrebné ho toľko doslaďovať. Skúste zmiešať dve vrchovaté lyžice s bielym jogurtom, tvarohom alebo syrom cottage a doslaďte podľa potreby. Získate zdravú a diétnu karobovú penu. Môžete tiež pridať lyžičku karobu do rozohriateho orechového alebo arašidového masla a tým vykúzlite doslova nebo na lyžičke.

Avokádové potešenie - kúpte akékoľvek avokádo a nechajte ho dozrieť pri izbovej teplote až do úplne mäkkej a mazľavej podoby. Lyžičkou vydlabte jeho vnútro, zasypte ho kakaom alebo karobom, doslaďte medom či sirupom a dôkladne roztlačte vidličkou alebo premiešajte mixérom. Avokádová "nutella", plná zdravých tukov je hneď na svete.

Orechová pasta - orechové, semienkové a arašidové maslo si získavajú čoraz viac priaznivcov. Dokonale chutia samé o sebe, preto je zbytočné kupovať si tie dosladzované. Kúpte si čisté orechové maslo, alebo si ho doma s pomocou výkonného mixéra vyrobte. Doslaďte si ho podľa svojej chuti tým, čo máte radi a nezabudnite pridať kakao, karob, škoricu, hrozienka, kokos či srvátkový proteín. Získate tak extrémne zdravú, výživnú a bielkovinami nabitú lahôdku, ktorú si môžete dopriať úplne bez výčitiek. U orechových nátierok majte na mysli ich vyššiu energetickú hodnotu (kvôli zdravému tuku z orechov), preto to s nimi nepreháňajte.

 

660x250_3.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Poradňa Prospieva čokoláda zdraviu?
Poradňa Čím nahradiť biely cukor?
Poradňa Sacharidy pri chudnutí. Áno či nie?