Fithall magazín

Streda 13.12.2017 meniny má Lucia

Jedlo a výživa

Zvládnite zdravý jedálniček pri pracovnom vyťažení

Zvládnite zdravý jedálniček pri pracovnom vyťažení



Stresujúci, hektický a ulietaný život má sám o sebe negatívny vplyv na zdravie, fyzickú kondíciu i telesnú hmotnosť. Keď sa k tomu pridajú nevhodné stravovacie návyky, schované pod rúškom nedostatku času, problém je na svete.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Domáca krabičková diéta

Jedlo a šport

Energetický výdaj alebo nie je to len o športe

 

Nemať čas je mantrou dnešnej doby. Každý sa ponáhľa a nič pritom nestíha. Otázkou ale je, či človek čas naozaj nemá, alebo či si ho len nevie alebo nechce urobiť - a v prípade stravovania sa do popredia dostáva skôr tá druhá možnosť.

Aj keď máte pocit, že si nestíhate počas dňa pomaly ani dôjsť na záchod, naučte sa jesť tak, aby ste za pár rokov nemuseli všetok ten drahocenný čas tráviť u lekárov.

Skúste tieto tipy, ako prepašovať kvalitné jedlo do nadobudnutého programu a uvidíte, že sa budete cítiť lepšie:

Na ceste - či už idete autom alebo využívate hromadnú dopravu, najedzte sa tam. Je jasné, že si počas cestovania nevytiahnete krabičku s cestovinami, ale kefír mať postavený v držiaku na nápoje určite môžete. Ráno zvládnite počas cesty aspoň banán alebo jablko a na dlhšie výlety si pripravte nakrájanú zeleninu, ktorú môžete chrúmať aj pri šoférovaní. Do autobusu, metra či električky si do vrecka schovajte proteínovú alebo ovocnú tyčinku a zjedzte si ju.

Na porade - možno, že vám pri zdĺhavých pracovných poradách už poriadne škvŕka v bruchu, ale šuchotať papierikmi a rozkladať si na stôl pred seba obrúsok s chlebom nie je vhodné, preto sa nenajete a potom sa vrhnete na to prvé k jedlu, čo uvidíte a rýchlo to zhltnete. Keď viete, že máte pred sebou dvojhodinový meeting, dajte si bezpodmienečne niečo pred ním, alebo situáciu opäť vyriešte kefírom či jogurtovým nápojom. Pitie býva v práci tolerované a navyše nie je hlučné.

Vonku s deťmi - nabalíte desiatu všetkým, okrem seba. Deti naháňate po celom ihrisku, chytáte ich, keď lezú na preliezačky, potom sa prirútite domov a začne kolotoč doma. Vy sa najesť nestíhate, preto večer, až deti zaspia, si konečne dáte poriadnu večeru (a kilá letia hore). Nabudúce si vezmite desiatu aj pre seba - müsli tyčinku, jablko, proteínovú tyčinku alebo skrátka čokoľvek, čo si ulomíte a vložíte do úst a budete mať voľné ruky.

V strese
- v strese a pracovnom i domácom zhone nie je na jedlo čas. Človek prestáva byť v kontakte so svojím telom a jeho potreby na chvíľu prestanú existovať. Vášmu organizmu je ale celkom jedno, že nestíhate, on svoju energiu a živiny potrebuje. V takej chvíli sa niekoľkokrát zhlboka nadýchnite a vydýchnite, svoje telo si uvedomte a zistite, či ste hladní alebo nie. Ak áno, čas na desiatu si skrátka urobte. Poproste kolegyňu, aby vás v práci na chvíľku vystriedala, naučte deti, že aj mama potrebuje moment pre seba, nechajte ľudí pár minút počkať, dajte si pauzu - keď nebudete v pohode vy, nebudete kvalitne odvádzať prácu a nebudete sa ani dobre cítiť.

Pri únave - zhon a stres vedie k únave, ktorá nás núti siahať po jednoduchých cukroch a kofeíne. O cukor si nehovorí vaše telo, to robí hlava - a konzumácia jednej sladkej potraviny vedie k ďalšej. Vznikne začarovaný kruh, ktorý prerušíte tak, že si miesto čokolády dáte surovú mrkvu. Nechutí síce rovnako, ale aspoň nerozbúri hladinu cukru v krvi. Hryzenie navyše pomáha proti stresu.


Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Zostavte si svoj zdravý jedálniček
Jedlo a výživa Problémy s trávením? Zbavte sa ich zmenou jedálnička!
Jedlo a výživa Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 3. diel