Fithall magazín

Streda 13.12.2017 meniny má Lucia

Jedlo a výživa

Čo si dať na pitie? Vodu!

Čo si dať na pitie? Vodu!



Čo si dáte na pitie? Tak túto otázku často počúvame v reštauráciách, ale možno si ju mnohokrát kladiete tiež sami. Viete, že pitný režim je dôležitý, že bez tekutín neprebiehajú v tele žiadne metabolické procesy správne, že je odporúčané množstvo vody pre každého človeka iné (v závislosti na celkovom dennom režime), a že nie je radno piť príliš veľa sladených nápojov.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Čo piť pred športom a po ňom?

Schudnite pitím vody

Čo je to vlastne džús?

 

Čo si teda dať na pitie, aby sme hydratovali svoj organizmus, aby nás nebolela hlava, aby koža vyzerala zdravo, a aby sme nezanedbali ani chuťové poháriky?

Dajte si vodu! Prečítajte si o tom, aké druhy sú k dispozícii a už neurobíte chybu:


Kohútiková voda - chutí skvele a je zdravšia než balená, pretože je podrobovaná kontrolám oveľa častejšie, než jej "plastové" konkurentky. Voda z našich kohútikov sa považuje za jednu z najkvalitnejších v celej Európe! Vďaka tomu, že nie je nikde skladovaná, je čerstvá, stojí len pár korún a nezaťažuje životné prostredie.

Pramenitá voda - skôr sa jej hovorilo stolová a nie je tak prísne kontrolovaná ako voda minerálna alebo dojčenská. Môže byť technologicky upravovaná, napríklad zbavovaná železa alebo síry. Zoženiete ju ako perlivú, tak neperlivú.

Dojčenská voda
- platia pre ňu prísne pravidlá a sú zakázané akékoľvek jej technologické úpravy. Je vhodná nielen pre prípravu mlieka a pokrmov pre dojčatá, ale aj k bežnému pitiu. Obsahuje nízky podiel sodíka, takže sa hodí do redukčných diét a na prevenciu vysokého krvného tlaku.

Minerálna voda - pochádza z podzemného zdroja, ktorý je kontrolovaný ministerstvom zdravotníctva. U jednotlivých minerálnych vôd nájdete odlišný pomer minerálov, čo im dodáva ich typickú chuť. Delia sa na veľmi slabo mineralizované (tieto u nás na trhu bohužiaľ nie sú), slabo mineralizované, stredne mineralizované, silno a veľmi silno mineralizované. Na každodenné pitie sa hodia len tie slabo mineralizované. Vyšší obsah minerálnych látok zbytočne zaťažuje obličky, takže je vhodné striedať ich s obyčajnou stolovou, dojčenskou alebo kohútikovou vodou. Opäť je k dostaniu vo variantách od neperlivej cez jemne perlivú až po perlivú.

Pitná balená voda
- to je skrátka len kohútiková voda v plastovej fľaši. Môže byť rôzne upravovaná, ale stále by mala spĺňať určité hygienické kritériá. Môže byť obohatená oxidom uhličitým, takže aj v nej nájdete bublinky, ak chcete.

Okrem kohútikovej a dojčenskej vody sa predávajú všetky druhy vôd s bublinkami alebo bez a v ochutenej i neochutenej variante. U vôd s príchuťami si strážte obsah cukru, pretože aj jedna taká fľaša so sladenou minerálkou vám môže urobiť v chudnutí peknú paseku. Vody sladené umelým sladidlom zmätú váš pankreas a kvôli vyplavenému inzulínu sa bude tuk ukladať ľahšie do podkožia, preto pite vodu neochutenú, takú, aká je.



Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Starostlivosť o seba Morská voda, živá voda
Jedlo a výživa Nakopnite svoj metabolizmus cvičením - 2. diel
Káva, alkohol a chudnutie. Ide to dokopy? Káva, alkohol a chudnutie. Ide to dokopy?