Fithall magazín

Streda 13.12.2017 meniny má Lucia

Jedlo a výživa

Zdravé jedlo mi nechuti. Čo s tým?

Zdravé jedlo mi nechuti. Čo s tým?



Hovorí sa, že to, čo je zdravé, nemôže byť dobré. Ak sa snažíte o dosiahnutie lepšej kondície alebo o úbytok prebytočných kilogramov a takýto prístup zastávate tiež, pravdepodobne sa vám to nepodarí. Aby ste dosiahli trvalé zmeny, je potrebné zmeniť nielen svoj jedálniček a pohybový režim, ale tiež svoj postoj.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Koniec s nočným vyjedaním chladničky

Posadnutosť zdravým jedlom

Neraňajkujete, aby ste ušetrili kalórie? Robíte chybu – neschudnete!

 

Snažiť sa o zmenu s tým, že idete síce behať, ale behanie nenávidíte, a že jete dusenú brokolicu s kuracím mäsom, avšak celý čas myslíte na ten kýblik zmrzliny v mrazničke, sa takmer rovná zlyhaniu.

Naučte sa pripravovať a milovať zdravé pokrmy, ktoré vyživia vaše telo, ale aj oblažia chuťové bunky. Inšpirujte sa nasledujúcimi tipmi:

Chcite to vy - partner, rodičia, kamaráti alebo vaši potomkovia vám môžu hovoriť čokoľvek. Ak nebudete o zmenu stravovacích návykov usilovať vy sami, zmena k lepšiemu nikdy nenastane. Usporiadajte si v hlave vaše priority, prestaňte ľutovať každý chlebík na párty, ktorý ste nezjedli a opustený zákusok v cukrárni, uvedomte si, prečo sa chcete naučiť jesť zdravo a vrhnite sa do toho po hlave. Iné telo, než to, čo máte teraz, mať k dispozícii nebudete, takže sa o neho začnite poriadne starať.

Uberajte - závislosť na sladkých, slaných i tučných chutiach je závislosť ako každá iná - a aj ako u ďalších závislostí, je nutné zvyšovať dávku návykovej látky. Nečakajte preto, že len tak, z ničoho nič, vás prestane naháňať chuť na sladké, a že vám obyčajné, prirodzené jedlá budú pripadať dostatočne výrazné. Postupne uberajte z pokrmov cukor aj soľ a snažte sa vnímať prirodzenú chuť potravín.

Dochucujte - ak vám nevýrazné chute naozaj nič nehovoria, vybavte sa arzenálom korenia a dochucovadiel a začnite kúzliť. Aj obyčajný cottage dostane úplne iný nádych, keď do neho pridáte korenie, trochu soli a pažítku. Zelenina, mäso aj prílohy budú chutiť podľa toho, aké bylinky a koreniny použijete. Nakúpte si rôzne druhy olejov, balsamico a čerstvé bylinky.

Študujte - čítajte si o potravinách a zaujímajte sa o najnovšie štúdie. Keď zistíte, čo všetko dokáže napríklad taká šiška napáchať na vašom zdraví a tele, chuť na ňu vás iste prejde. Neznechucujte si zámerne niektoré druhy potravín, len ich jedzte zodpovedne a s tým, že prijímate plnú zodpovednosť za následky, aké ich konzumácia môže mať.

Experimentujte - syr na sladko, palacinky z bielkov a proteínu, ovsená kaša s cuketou, brownies z fazule - to všetko môže znieť nevábne, ale nenechajte sa odradiť. Kým neochutnáte nové kombinácie surovín a chutí, budete žiť v predsudkoch, že zdravé jedlá nemôžu byť lákavé - chce to len trochu kuchárskej praxe a odhodlania tvoriť a objavovať. To, že vám v minulosti niečo nechutilo neznamená, že vám to nezachutí práve teraz!



Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Urobte si čas na jedlo
Jedlo a výživa Čo jesť pred a po cvičení
Jedlo a výživa Ako si správne rozvrhnúť jedlo počas dňa (noci)?