Fithall magazín

Streda 13.12.2017 meniny má Lucia

Jedlo a výživa

Top 5 slaných raňajok

Top 5 slaných raňajok



Raňajky sú najdôležitejšie jedlo dňa. Tým, čo zjete ráno, buď svoje telo aj mozog naštartujete, alebo naopak utlmíte. Nepripravte svoj organizmus o cenné živiny a nenuďte sami seba konzumáciou stále rovnakých raňajok. Skúste vymeniť sladkú obilnú kašu, palacinky či koláče za slanú alternatívu a uvidíte, že až do obeda si na jedlo nespomeniete.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Neraňajkujete, aby ste ušetrili kalórie? Robíte chybu – neschudnete!

Prepašujte zeleninu do celého dňa

Zelenina na sladko

 

Základ raňajok, nech sú sladké alebo slané, by mali tvoriť komplexné sacharidy, kvalitné bielkoviny a zdravé tuky. Nevynechávajte ani vlákninu a dostatok tekutín, pokiaľ možno v podobe nesladeného čaju alebo čistej vody s citrónom.

Inšpirujte sa najlepšími slanými raňajkami a hneď zajtra si jedny z nich pripravte:

1. miesto - Celozrnný ražný kváskový chlieb s vajcami, avokádom a paradajkami - zdatní jedinci si môžu kváskový chlieb z celozrnnej ražnej múky upiecť doma sami, ostatní si ho zaobstarajú na farmárskom trhu alebo v dobrej pekárni. Upečte dva plátky chleba v hriankovači alebo v rúre. Zrelé avokádo roztlačte vidličkou spolu s kúskom čerstvého syra (typu Lučina), jemne osoľte a okoreňte. Vajcia uvarte natvrdo a nakrájajte na kolieska. Na teplý chlieb namažte avokádovú nátierku, navrch položte kolieska vajec a na záver svoje majstrovské dielo ozdobte paradajkami.

2. miesto - Miešané vajcia so šunkou, syrom a bylinkami - rozklepnite do misky tri čerstvé vajcia a dobre ich premiešajte so štipkou soli a korenia. Pridajte na drobno nakrájanú kvalitnú šunku, nízkotučný syr a čerstvé bylinky (bazalku, petržlen, pažítku). Rozpáľte si panvicu a na troche masla vajce vymiešajte - dajte pozor, aby nebola príliš tuhá! Ako prílohu zvoľte napríklad celozrnný knäckebrot.

3. miesto
- Vývar z hovädzieho chvosta - deň vopred si pripravte hovädzí vývar, ktorý bude len pozvoľna bublať na platni. Večer pridajte koreňovú zeleninu a ráno pred podávaním ho ozdobte rezancami. Vývar je na raňajky síce nezvyčajný, ale akonáhle ho raz v zime skúsite, nebudete sa chcieť po prebudení zahriať ničím iným.

4. miesto - Volské oko v paprike s chia semienkami - červenú, žltú či zelenú papriku rozkrojte naprieč a vytvorte z nej asi centimeter široké "koliesko". Rozohrejte panvicu a tri kolieska papriky na ňu položte tak, aby vytvorili ohrádku pre vajcia. Do každého z nich rozklepnite jedno vajce, ktoré posolíte, okoreníte a ozdobíte chia semienkami. Až začne žĺtok tuhnúť, netradičné volské oko opatrne servírujte na tanier a zjedzte ho s kúskom kvalitného pečiva.

5. miesto - Slaná ovsená kaša - zalejte asi 50 gramov ovsených vločiek vodou a uvarte ich v mikrovlnnej rúre. Do vločiek vmiešajte čerstvý syr (Cottage, Lučinu a pod.), na jemno nakrájanú jarnú cibuľku, trochu soli a korenia a bylinky podľa svojej chuti. Kompletné raňajky sú na svete v priebehu pár minút.


Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Tipy na zdravé a diétne raňajky
Jedlo a výživa Ovsené vločky - raňajky šampiónov
Jedlo a výživa Urobte si čas na jedlo