Fithall magazín

Streda 13.12.2017 meniny má Lucia

Jedlo a výživa

Zázrak menom zelený jačmeň

Zázrak menom zelený jačmeň



Pretože je dnes kvalita niektorých potravín pochybná a obsah zdraviu prospešných látok v nich neistý, objavilo sa na trhu veľa doplnkov stravy a funkčných potravín, ktoré nám sľubujú, že vynahradia všetky nedostatky bežnej výživy, zbavia nás toxínov, očistia a omladia naše telo.


ČÍTAJTE TIEŽ:

Potravinová pyramída - návod, ako správne jesť

Éčka na našich tanieroch

Raw food, áno alebo nie?

 

Jedným z takých hitov je mladý jačmeň. Najčastejšie sa s ním ako s doplnkom stravy môžete stretnúť v podobe zeleného prášku, a preto sa volá aj "zelená potravina". Uvádza sa, že najlepšie účinky na zdravie má, keď ho skombinujete s ďalšou zelenou potravinou, ktorou je riasa chlorella.

Zelený jačmeň sa pestuje v USA v nadmorskej výške až 1500 m, v miestach vyschnutých sladkovodných jazier, kde je pôda nezvyčajne bohatá na živiny. Rastlinka sa zberá, lisuje sa z nej šťava a z tej sa potom dehydratáciou získava prášok.

Mladý jačmeň je zelený, a teda obsahuje veľké množstvo chlorofylu. Chlorofyl pomáha okysličovať krv aj tkanivá, takže potom môžeme dosahovať lepšie výsledky v športe aj v mozgovej činnosti.

Výrobcovia uvádzajú, že jačmeň obnovuje zásadité pH organizmu, takže ten, kto verí na fenomén "prekysleného organizmu", môže touto rastlinkou zneutralizovať kyslé pH v tele. Pravdou ale je, že nič ako prekyslený organizmus neexistuje. Telo má schopnosť vyrovnávať pH samo o sebe a žiadne doplnky stravy k tomu nepotrebuje.

Šťava z mladého jačmeňa obsahuje veľa vitamínov, medzi ktoré patrí vitamín A, C, E, K aj vitamíny skupiny B. Ďalej v nej nájdete beta-karotény, biotín, kyselinu listovú a živé enzýmy. Z minerálov je možné menovať vápnik, draslík, horčík, železo, kremík, sodík, fosfor, bór alebo mangán.

Konzumácia mladého jačmeňa sa odporúča ako podpora pri liečbe kožných chorôb, anémie, nadváhy, diabetu, črevných zápalov, ale aj ako prevencia rakoviny, cievnych a srdcových problémov aj depresie.

Jačmeň obsahuje asi 326 kcal na 100 gramov, ale vám bohato postačia dve lyžičky sušeného prášku denne, takže sa jeho energetickej hodnoty ľakať nemusíte. 41 gramov zo sto tvoria sacharidy, 28 gramov proteíny a 4 gramy tuk.

Na internete aj v lekárňach nájdete mladý jačmeň od mnohých výrobcov a každý z nich vám bude sľubovať, že práve ten jeho jačmeň je najlepší, a že je vôbec zázrak, že ste bez neho doteraz prežili. Verte tomu, že aj tu hrá veľkú úlohu marketing a každý sa snaží svoj výrobok predať za čo najvyššiu cenu.

Zelené potraviny skutočne obsahujú veľa cenných látok, ale v žiadnom prípade samy o sebe nedokážu vyliečiť závažné zdravotné ťažkosti. Nemožno ani čakať, že vás zelený jačmeň spasí, ak je váš celkový životný štýl nevhodný, málo sa hýbete, fajčíte a v dennom menu sú bežné sladkosti, alkohol, vyprážané a priemyselne spracované jedlá. Síce spolu s ním dostanete do tela dôležité vitamíny a minerály, ale nie je možné napraviť škody len tým, že vypijete denne dva poháre jačmeňa.

Zelený jačmeň vám nemôže ublížiť. Ak cítite, že vám vo výžive niečo chýba, pokojne ho vyskúšajte, ale zázraky nečakajte.



Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Výživa Sacharidy, bielkoviny, tuky - Viete, kde ich nájsť?
Jedlo a výživa Vláknina v jedálničku
Jedlo a výživa Zostavte si svoj zdravý jedálniček