Fithall magazín

Pondelok 20.8.2018 meniny má Anabela

Jedlo a výživa

S proteínovým práškom v kuchyni

S proteínovým práškom v kuchyni



Vďaka pokroku vo výrobe proteínových práškov vzrástla ich obľuba aj u bežných smrteľníkov, ktorí nemajú ambície dobývať pódia kulturistických súťaží, ale chcú na sebe pracovať, budovať kvalitnú svalovú hmotu a udržiavať si zdravú hmotnosť.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Športová výživa - Anabolizanty

Stravovanie, ktoré môže zmeniť život - IIFYM

Sacharidové vlny pre chudnutie

 

Ešte nedávno malo veľa proteínov pachuť (hlavne kvôli umelým sladidlám), zle sa rozpúšťali, prášili, spôsobovali tráviace ťažkosti a vypiť ich dokázal so sebazaprením len veľmi motivovaný jedinec. Dnes však nájdete na trhu proteínové prášky s luxusnými príchuťami, na ktorých si dokonca pochutnáte.

Proteínové prášky dopĺňajú denný príjem bielkovín v období, keď bielkoviny z bežnej stravy nestačia - napríklad práve pri aktívnom budovaní svaloviny alebo pri chudnutí. Nemusíte ich ale piť  len rozmiešané s vodou alebo s mliekom - nájdete pre ne totiž využitie aj pri príprave bežných jedál a dezertov.

Najväčšou výhodou proteínov (okrem toho, že sú zdrojom bielkovín) je to, že sú sladké bez toho, aby obsahovali cukor. Vďaka nim môžete maškrtiť aj v popoludňajších a večerných hodinách a nemusíte sa báť nárastu hmotnosti.

Každý proteínový prášok sa v kuchyni chová trochu inak - záleží na tom, z akých zdrojov proteíny pochádzajú a akými sladidlami je prášok dochutený. Keď siahnete po kvalitnom srvátkovom prášku, neurobíte chybu.

Vyskúšajte niektorý z týchto receptov a proteín už nedáte z ruky:

"Proats"
- proteín + oats - v anglicky hovoriacich krajinách sa tento pojem vžil pre označenie ovsenej kaše (ovos = oats) s odmerkou proteínového prášku - jednoducho zalejte asi 50 g vločiek vodou a vložte na 2 minúty do mikrovlnnej rúry. Pridajte odmerku proteínu, ovocie, semienka a lyžičku orechového masla a získate naozajstného raňajkového šampióna.

Proteínové palacinky
- zmiešajte odmerku proteínu s dvomi až tromi bielkami a potom len pridajte to, čo máte radi - vločky, banán či tvaroh (v závislosti na čase, keď ich chcete jesť). Zmes dôkladne rozmixujte, rozpáľte nepriľnavú panvicu a potom len sledujte, ako vzniká zdravá a diétna alternatíva klasických palaciniek.

Proteínová bábovka - na proteínové bábovky a koláče existuje nepreberné množstvo receptov. Skúste si trošku zaexperimentovať a vymyslite svoj vlastný. Keďže je pečenie celkom exaktná veda, vznikajú z proteínových receptov často kuriózne vyzerajúce výtvory, pretože proteín nemá vlastnosti ako múka, je suchý a sladký, a keď už pečieme s proteínom, nechceme pridávať priveľa cukru ani tuku, čo sú základné ingrediencie pre každú dobrú sladkosť . Aby pekársky počin neskončil v koši, nahraďte múku múkou celozrnnou, pridajte proteín a časť cukru nahraďte stéviou alebo iným menej kalorickým sladidlom. Ak vás pečenie s proteínom desí, začnite nepečenými tvarohovými múčnikami, kam nasypete odmerku len tak, pre chuť a lepšiu konzistenciu.

 

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Proteíny - všetko čo o nich potrebujete vedieť
Jedlo a výživa Bielkoviny v jedálničku
Jedlo a výživa Fitness recepty z proteínového prášku