Fithall magazín

Piatok 7.8.2020 meniny má Štefánia

Jedlo a výživa

Sacharidové vlny pre chudnutie

Sacharidové vlny pre chudnutie



Hranie sa s cukrom sa v poslednej dobe teší veľkej obľube nielen u pretekárov vo fitness, ale aj medzi širokou verejnosťou. Udržiavaním stabilného príjmu proteínov zostáva zachovaná svalová hmota a vďaka manipulácii so sacharidmi mizne tuk. Celkový energetický príjem sa tiež trošku hojdá, v závislosti na tom, či je práve "vysoký" alebo "nízky" deň.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Ako oklamať chute na sladké, slané, ...

Sacharidy pri chudnutí. Áno či nie?

Sacharidy, bielkoviny, tuky - Viete, kde ich nájsť?

 

Nevýhodou sacharidových vĺn je to, že je ich dodržiavanie veľmi náročné, a to ako fyzicky tak psychicky. Je nutné počítať každú živinu, ktorá sa vám dostane do úst, v dňoch s nízkym príjmom cukrov môžete byť dosť unavení a navyše sa počíta s tým, že budete poctivo cvičiť.

Vlnenie by nemal skúšať nikto s akýmkoľvek zdravotným problémom, ale ani ľudia s nadváhou alebo poruchou príjmu potravy. Táto metóda je vhodná pre tých, ktorí majú viac menej normálnu hmotnosť, sú zdraví, športujú a len chcú doladiť postavu do plaviek. K tejto diéte je potrebné mať veľa informácií aj skúseností a vedieť, ako vaše telo funguje. V opačnom prípade si môžete pekne rozhodiť metabolizmus!

Ak chcete miernejšiu formu vĺn skúsiť, tu je návod:

1. Rozhodnite sa, ako dlho budete vlny držať.
Optimálnou dobou sú tri týždne až mesiac. Ak dostanete chuť na niečo sladké a nevojde sa vám to do sacharidového rozpočtu, ale neodoláte, vlny fungovať nebudú. Tu platí pravidlo - všetko alebo nič.

2. Stanovte si vlnu na týždeň
- nechoďte pod 100 gramov sacharidov v najnižšom dni, pretože keď vám vlna nebude fungovať a vy by ste začali s nulou, nebude už kam ďalej ísť, nebude z čoho uberať. Každý nasledujúci deň pridajte cca 50 gramov a končite s hodnotou, ktorá sa rovná piatich gramom sacharidov na kilo vašej hmotnosti. Pre príklad - 70 kg vážiaca žena bude mať vlnu od pondelka do nedele 100g - 100g - 150g - 200g - 250g - 300g - 350g a od pondelka zase nanovo.

3. Bielkovín jedzte stále rovnaké množstvo, to znamená denne asi 2 gramy na kilogram hmotnosti. Naša vzorová žena by teda prijímala 140 gramov bielkovín denne. Tuky veľmi riešiť nemusíte, rozhodne to s nimi ale nepreháňajte.

4. Pite. Chudnutím aj vyšším príjmom proteínov sú zaťažované obličky, preto ich preplachujte čistou vodou bez bubliniek a s nízkym obsahom sodíka. So solením tiež brzdite - soľ (práve kvôli sodíku) prispieva k zadržiavaniu prebytočnej vody v tele. Strážte si zloženie nápojov, pretože aj v nevinne sa tváriacej minerálke sa môže schovávať značná nálož sacharidov.

5. A teraz vyrazte na nákup - v diétnom režime budete potrebovať kuracie a morčacie prsia, hovädzie zadné, bravčovú panenku, tresku, tuniaka vo vlastnej šťave, ďalej ovsené vločky, ryžu a zemiaky, zelenú zeleninu (šaláty, brokolicu), ale aj vajcia . K dochuteniu určite nepoužívajte kečup, tatársku omáčku alebo tučné dresingy, budete si musieť vystačiť s bylinkami a troškou olivového oleja.

 

Autor: Veronika Staňková

 


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Sacharidy - palivo a zdroj energie pre vaše telo
Jedlo a výživa Bielkoviny v jedálničku
Jedlo a výživa Tuky a ich význam pre ľudský organizmus