Fithall magazín

Nedeľa 16.12.2018 meniny má Albína

Jedlo a výživa

Čím nahradiť kalorické dobroty?

Čím nahradiť kalorické dobroty?



Otázkou číslo jedna je, či je vôbec možné nahradiť obľúbené dobroty zdravými (a pokiaľ možno diétnymi) alternatívami. Odpoveď znie áno, ale len čiastočne a ešte s prižmúrením oka. Síce sa všade dočítate, ako máte zobať večer pri televízii miesto vyprážaných zemiačikov zeleninu, a že keď vás bude naháňať chuť na sladké, máte si dať miesto mliečnej čokolády jablko, ale popravde je to väčšinou len chabá útecha.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

DIY - zdravé lahôdky , ktoré si môžete urobiť sami

Tipy na zdravé dezerty

Ako oklamať chute na sladké, slané, ...

 

Keď sa snažíte žiť zdravšie a je potrebné redukovať aj nejaké to kilo, chute musia ísť občas bokom, ale nemusíte na ne zabudnúť úplne. Stačí, keď nahradíte určité ingrediencie za iné a zmeníte aj technológiu prípravy. Prečítajte si o niekoľkých populárnych lákadlách, z ktorých môžete s troškou snahy vykúzliť dobroty, po ktorých vás nebude toľko hrýzť svedomie.

Hranolky - kúpte si sladké zemiaky (majú skvelé výživové vlastnosti) a nakrájajte ich na hranolky. Plech prikrite papierom na pečenie a batátové hranolky naň rozložte. Posoľte ich morskou soľou, okoreňte a pokvapkajte olivovým olejom. Pečte ich dozlatista a servírujte napríklad s chudým plátkom morčacieho mäsa a zeleninou, alebo len tak samotné, na dopoludňajšiu desiatu.

Zemiakové lupienky - nakrájajte na tenučké plátky zeler, zemiaky, repu, sladké zemiaky a mrkvu. Kolieska naukladajte na plech, osoľte, pokvapkajte olejom a krátko pečte na vyššiu teplotu dochrumkava. Takúto obdobu vyprážaných chipsov si pokojne môžete dať k napínavej detektívke v televízii i večer.

Pizza – v tomto prípade je najväčším zádrheľom pšeničný korpus, smotanový základ a tučný syr. Korpus nahraďte kvalitným mletým hovädzím mäsom, ktoré sformujte do tenkej okrúhlej placky. Potom len zdobte a dochucujte podľa svojho - pridajte paradajkový pretlak, oregano, mozzarellu, kvalitnú šunku, upečte v rúre a hody môžu začať. Ďalšou možnosťou je nahradiť korpus zmesou vajec a duseného karfiolu, ktorú opäť privediete do "pizzovej" podoby a podľa svojho dozdobíte.

Čokoláda – horké čokolády sú síce zdravé, ale to im neuberá z ich vysokej energetickej hodnoty. Zdravšiu a diétnejšiu čokoládu alebo čokoládovú nátierku jednoducho pripravíte z rozmixovaného zrelého avokáda, kakaa alebo karobu (zdravšia obdoba kakaa, ktorú zoženiete v obchodoch so zdravou výživou) a medu alebo stévie. Do nátierky sa môžete pustiť rovno lyžičkou alebo si ju namažte na celozrnný ražný chlieb.

Zmrzlina - rozmixujte zmrznuté ovocie (banány, lesné ovocie) a zjemnite ho troškou jogurtu. K banánu môžete pridať kakao a získate čokoládovú zmrzlinu, ktorá nezaťaží váš žalúdok ani váhu.

Tortičky - nepečte vo veľkom, ale skúste moderný hit "Mugcake", čiže hrnčekový koláčik. Do veľkého hrnčeka dajte 30g ovsených vločiek, jedno vajce, polku banánu a lyžičku kypriaceho prášku. Výtvor vložte na cca 6 minút do mikrovlnnej rúry (čas sa líši podľa výkonu rúry), vyklopte na tanier, došperkujte škoricou, jogurtom či kokosom a užite si príjemnú chuť!


Autor: Veronika Staňková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Príčinou nadváhy môže byť kolísanie cukru v krvi. Riešenie ponúka príroda.
Jedlo a výživa Ako na diétne cukrovinky
Jedlo a výživa Sušené ovocie - sladkosti pre zdravie