Fithall magazín

Pondelok 23.9.2019 meniny má Zdenka

Jedlo a výživa

Princípy zdravého stravovania

Princípy zdravého stravovania



Keď sa rozhodnete cvičiť a športovať, znamená to okrem iného zmeniť aj stravovacie návyky. Často sú mnohí z nás príliš v područí svojich zvykov, máme zažité stereotypy. Ak ale chceme  výrazne zvýšiť svoju kondíciu,  treba sa stereotypom vzoprieť.

Nalepte si hoci na chladničku, počítač či nábytok jednoduché rady:

1. Plánujte jedálny lístok vopred.

 

2. Venujte pozornosť tomu, čo nakupujete - čítajte tabuľky s nutričnými hodnotami uvedenými na obaloch výrobkov a zistite obsah tuku.

 

3. Jedzte pravidelne (5-6x denne) a v menšom množstve. Pri jedle sa neponáhľajte, ak jete pomaly, má aj váš žalúdok viac času dať mozgu vedieť, že už je plný, k tomu potrebuje aspoň 15 minút.

 

4. Nevynechávajte výživné raňajky ani ľahkú desiatu a olovrant.

 

5. Veľa pite – aspoň tri litre vody denne.

 

6. Zabudnite na bohaté večere a tučnú bufetovú stravu (fast food).

 

7. Obmedzte tučné a nezdravé jedlá, ako sú údeniny, tučné omáčky a polievky.

 

8. Vyberajte si netučné zdroje bielkovín  - chudé červené mäso, ryby, hydinu, nízkotučné mliečne výrobky, sójové výrobky, aby ste doplnili zásobu vápnika a vitamínu A, D.

 

9. Cukry konzumujte prevažne v tzv. komplexnej podobe - teda  v celozrnných pekárenských výrobkoch, müsli, zemiakoch, ryži natural. Cukrovinky a bielé pečivo z jedálneho lístku vyškrtnite, alebo zaraďte len občas.

 

10. Nezabudnite na ovocie a zeleninu - obsahuje vlákninu a celú paletu rôznych vitamínov a minerálov. Pri ovocí však dávejte pozor na veľký obsah cukru.


Chcete dalšie zaujímavé informácie o správnej výžive? Pozrite sa na nasledujúce videá Výživa.


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov