Fithall magazín

Pondelok 21.9.2020 meniny má Matúš

Jedlo a výživa

Úprava stravy môže podporiť sexuálny apetít

Úprava stravy môže podporiť sexuálny apetít



Ak pozorujete, že v poslednej dobe nemáte veľmi chuť na sex a že sa vám nedarí dosiahnuť orgazmus, skúste zmeniť stravovanie a životný štýl.
 
Za poklesom sexuálnej túžby je znížená produkcia hormónov, ktoré riadia činnosť pohlavných žliaz. Príčinou môže byť napríklad stres z vysokého pracovného vyťaženia, manželská kríza alebo zármutok zo straty blízkeho človeka. Dôvody však nemusia byť len čisto psychické, ale aj fyzické: únava, choroba alebo užívanie niektorých liekov. Zníženie libida, teda chute na sexuálny styk, súvisí aj s nedostatočným vstrebávaním bielkovín v tele. V tom je tiež príčina nedostatočnej produkcie sexuálnych hormónov. Stres odoberá bielkovinu z krvi a tela, ovplyvňuje tým pokles libida a spôsobuje neschopnosť dosiahnuť sexuálne vyvrcholenie.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Nikotín - zabijak sexu

Čím prospieva sex zdraviu

Úsměv lieči dušu a zhadzuje kilá

 
Zmeňte denný režim a stravu
Ak sa domnievate, že za stratou vašej sexuálnej túžby je skôr psychika, snažte sa najprv odstrániť príčiny stresu. Niekedy napríklad stačí lepšie si rozvrhnúť pracovný deň, venovať sa viac sebe, športovať, chodiť na prechádzky, baviť sa v spoločnosti. Ak to nezaberie, hľadajte liek v správnej strave. Pomôcť vám môže napríklad správne vyzretý syr. Nezanedbateľnú látkou, ktorá priamo ovplyvňuje libido, je totiž histamín. Obsahujú ho všetky prezreté potraviny, najmä banány a práve spomínaný syr.
 
Nezabúdajte na ovocie
 Pomôcť obnoviť váš sexuálny apetít môže aj dostatok ovocia a zeleniny, najmä tj čerstvej, ktorej teraz znovu začína byť všade dostatok. V sezónnej surovej zelenine je veľké množstvo takzvaných proteolytických enzýmov, ktoré rozkladajú bielkoviny a zaisťujú ich prísun do všetkých orgánov.


Vo vašej strave by nemal chýbať najmä cholín, ktorý je obsiahnutý v sójových výrobkoch. Ďalej tiamín čiže vitamín B3, ktorého je hojné množstvo v strukovinách, pohánke či jadrách orieškov. A tiež pyridoxín čiže vitamín B6, ktorý je možné získať napríklad zo sóje, banánov, špenátu a avokáda.


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov