Fithall magazín

Piatok 20.4.2018 meniny má Marcel

Jedlo a výživa

Ako sa správne stravovať pri vode?

Ako sa správne stravovať pri vode?



Každý rok na jar vypukne šialenstvo okolo chudnutia do plaviek, ako by na tom ako vyzeráme po zvyšok roka, skoro nezáležalo. Ľudia sú naozaj motivovaní zapracovať na svojej postave práve v teplých mesiacoch, pretože sa k slovu dostanú nátelníky, šortky, sukienky a plavky, ktoré nekompromisne upozornia na každý nedostatok. Navyše je teplo, nemáme chuť na tučné a ťažké jedlá a môžeme sa hýbať na čerstvom vzduchu až do neskorých hodín, takže je chudnutie ľahšie.


ČÍTAJTE TIEŽ:

Chcete schudnúť? Jedzte zdravo a správne.

Jete málo alebo veľa?

Potrebujete sa rýchlo a zdravo najesť? My vieme, čo si pripraviť.

 

Keď sa potom so svojím letným, vyšportovaným telom dopravíme k vode, aby sme nachytali nejaký bronz, zistíme, že bufety urobia všetko pre to, aby sme zoštíhlené centimetre opäť nabrali. Okolo vonkajších bazénov, kúpalísk a nádrží sa to len hemží nezdravým rýchlym občerstvením, takmer bez možnosti dopriať si niečo zdravé. Všade sa vinie vôňa langošov s cesnakom a tatárskou omáčkou, vôňa hranolčekov, párkov v rožku, cukrovej vaty, palaciniek aj vychladeného piva. Za rohom číha zmrzlina a sladká ľadová triešť, a keby človek odolal a do dlhej fronty pred stánok si nestúpol, predajcovia prídu pre istotu až k vašej deke.

Najväčšou chybou by bolo predpokladať, že vydržíte pri vode celý deň bez jedla, bez toho aby ste zvodom nezdravých lákadiel podľahli. Ak teda nechcete odchádzať z kúpaliska s nafúknutým bruchom, bolesťou žalúdka a množstvom tuku a cukru v krvnom obehu, pripravte si jedlo na celý deň so sebou.

Ideálnym občerstvením pri vode je čerstvé ovocie a zelenina. Vďaka vysokému obsahu vody hydratuje organizmus, ale tiež zaženie hlad bez toho, aby ste sa cítili prejedení. Zeleninu aj ovocie doma starostlivo umyte, nakrájajte a uložte do plastových krabičiek. Na kúpalisku krabičky ukryte do tieňa a snažte sa zdravú desiatu skoro zjesť, pretože sa v teple môže ľahko pokaziť. Voľte radšej pevnejšie ovocie aj zeleninu, ako sú jablká, hrušky, banány, paradajky, papriky, uhorky či mrkvy.

Zistite, či sa v okolí vody nenachádza predajca, ktorý by ponúkal čerstvé zeleninové šaláty alebo grilované mäso - tým pádom by ste mali postarané o obed. Dajte však pozor na to, v akých podmienkach je jedlo pripravované, a ako je skladované. Určite nie je dobrý nápad dávať si kurací steak, o ktorom neviete, ako dlho leží za vitrínou predajného pultu.

Aby ste sa zasýtili z vlastných zdrojov, pripravte si obložené sendviče alebo bagety z celozrnného pečiva. Premažte ich slabou vrstvou tvarohovej nátierky, pridajte zeleninu a tvrdý, nízkotučný syr. Šunke sa radšej vyhnite, pretože v teple nevydrží. Vhodnú alternatívu tiež predstavuje trvanlivé pečivo, ktorému vyššie teploty nevadia (knäckebroty, ryžové a kukuričné chlebíky, rôzne sucháre). Pre letné maškrtenie pri vode sú tiež ako stvorené ovsené sušienky a müsli tyčinky bez polevy, ktoré ľahko odolajú aj vyšším teplotám.

V plážovom jedálničku nie je veľa bielkovín (ak si nedáte na obed spomínaný steak), a to z toho dôvodu, že sa kazia rýchlejšie, než uvedené sacharidové jedlá. Po príchode z pláže si preto pripravte pokrm s vysokým obsahom proteínov, aby ste denný príjem živín vyrovnali.

Keď si budete chcieť dať niečo zo stánku, vyberajte si tie ľahšie varianty - miesto smotanových zmrzlín skôr ovocné a tvarohové, hranolky namáčajte v kečupe, nie v tatárskej omáčke a s množstvom takých pochúťok to nepreháňajte. K letu a vode občas nejaká nezdravá maškrta patrí, ale to neznamená jesť jeden párok v rožku za druhým a splachovať ich pollitrami ovocného piva. Snažte sa veľa plávať, občas sa prejdite okolo vody a keď už si dáte niečo kalorickejšie, tak si to nevyčítajte!

 

660x250_5.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Urobte si čas na jedlo
Jedlo a výživa Jedlo ako droga
Jedlo a výživa Čo jesť pred a po cvičení