Fithall magazín

Streda 20.6.2018 meniny má Valéria

Jedlo a výživa

Upečte si zdravé koláčiky - recepty

Upečte si zdravé koláčiky - recepty



Predstavíme vám niekoľko zaujímavých receptov na vianočné pečivo, ktoré organizmus minimálne zaťaží alebo mu dokonca prospeje. Áno, aj maškrtiť sa dá zdravo, ak budete pri príprave pečiva používať tie správne suroviny.

Recepty na pečené pečivo:


Mrkvové koláčiky

Potrebujete: 200 g celozrnnej pšeničnej múky, 200 g jemne nastrúhanej surovej mrkvy, 80 g Hery, 30 g prírodného trstinového cukru, ½ prášku do pečiva. Vypracované cesto rozvaľkajte a povykrajujte srdiečka, ktorá potom upečte do ružova. Na záver ich potrite marhuľovou marmeládou a posypte sezamovými semienkami.

Ovsené štvorčeky
Potrebujete: 100 g mletých ovsených vločiek, 200 g celozrnnej pšeničnej múky, 100 g mletých vlašských orechov, 200 g Hery, 50 g prírodného trstinového cukru, 1 lyžičku škorice, 1 lyžičku prášku do pečiva, 4 lyžice sójového mlieka. Vypracujte cesto a rozotrite ho na vymastený plech v hrúbke asi 2 cm. Pečte vo vyhriatej rúre 20 min. pri teplote 165 ° C. Po vychladnutí potrite lekvárom, husto posypte slnečnicovými semienkami a rozkrájajte na štvorčeky.


ČÍTAJTE TIEŽ:

Zdravie schované pod škrupinou

Upečte si zdravé koláčiky

Vianočný pečený čaj

 

Zlepované štafetky
Potrebujete: 40 dkg špaldovej múky, 20 dkg múky z ovsených vločiek, 20 dkg mletých vlašských orechov, 1 vajce, 3 lyžice ovocnej šťavy (podľa hustoty cesta možno pridať), 15 dkg uvarených rozmixovaných hrozienok, 15 dkg stuženého palmového tuku alebo Hery. Vypracujte cesto, z ktorého na mäsovom mlynčeku s formovacím nástavcom tvorte 5 - 7 cm dlhé pásiky, ktoré upečte a po vychladnutí zlepte marmeládou. Konce môžete namáčať v čokoláde.

Labky

Potrebujete: 12 dkg celozrnnej múky, 3 dkg sójovej múky hladkej, 5 dkg vlašských orechov, 2 lyžice hrozienok, 2 lyžice sušeného sladovitu, 1 lyžičku škorice, 3 mleté klinčeky, na špičku noža citrónovej kôry, ½ lyžičky sódy, 7 lyžičiek bieleho jogurtu, 30 ml olivového oleja. Z ingrediencií vypracujte cesto, natlačte do formičiek a pečte do ružova. Vyklápajte ich hneď po vytiahnutí z rúry.

Recepty na nepečené pečivo:

Kokosové guľôčky

Namočte do vody na niekoľko hodín sušené jablká. Potom ich pomeľte a zmiešajte s hrozienkami a opraženými a rozomletými ovsenými vločkami a opraženými a rozomletými orechmi. Zo vzniknutej hmoty vytvarujete guľky, ktoré nakoniec obalíte v kokose.

Karobové guľôčky

Uvarený kuskus zmiešajte s jablčným muštom (alebo so šťavou z kompótu), pridajte rovnaké množstvo kokosu, jednu lyžicu sladenky (slad z naklíčeného jačmeňa) a hrozienka podľa chuti. Potom vytvarujte guľôčky, ktoré obalíte v karobe (prírodná náhrada čokolády).

Ovocná saláma

Potrebujete: dve šálky sušeného ovocia, 100g mandlí, 1 šálku jemných ovsených vločiek a kokosovú múčku na obaľovanie. Ovocie pomeliete na mäsovom mlynčeku alebo v mixéri (ak je veľmi tvrdé, môžete ho vopred namočiť). Do rozomletého ovocie pridajte namleté mandle a všetko zahustite vločkami. Vytvorí sa hustá hmota, z ktorej vyvaľkáte tvar podobný saláme. Ten potom obalíte v kokose, zabalíte do alobalu a dáte do chladničky. Servírujte nakrájané na kolieska.

Guľôčky z mandlí

Potrebujete: 250g olúpaných jabĺk, 250g prírodného trstinového cukru, 100g lúpaných mandlí, 1 citrón a trochu vody. Z cukru a vody uvarte hustý sirup, pridajte nadrobno nakrájané alebo nastrúhané jablká a ešte chvíľu povarte. Potom pridajte polovicu olúpaných a nakrájaných mandlí, citrónovú šťavu, trochu nastrúhanej citrónovej kôry a dovarte na hustú kašu. Z dobre vychladnutej zmesi tvorte malé guľôčky. Nakoniec ich obaľte v druhej polovici nasekaných mandlí a poukladajte do košíčkov.

 

 


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Princípy zdravého stravovania
Radíme Nechudnete? Otestujte si moč!
Jedlo a výživa Rýchlo, chutne, diétne - 1.diel