Fithall magazín

Pondelok 21.9.2020 meniny má Matúš

Jedlo a výživa

Rady, ako zaspať aj pri splne

Rady, ako zaspať aj pri splne



Tiež sa Vám počas splnu horšie zaspáva? Nie ste zďaleka sami. Vedci zistili, že kvalita spánku sa s mesačnými cyklami výrazne mení. Vďaka tomu na niektorých jedincov mesiac v splne pôsobí negatívne. Našťastie existujú potraviny, po ktorých sa lepšie zaspáva. Skúste ich.

 

ČITAJTE TIEŽ:

Cvičte a bude sa vám lepšie spať

Ako oddychovať aktívne i pasívne

Ovocie Vás zbaví stresu

 

Mozgová činnosť, ktorá súvisí s fázou hlbokého spánku, sa podľa vedcov počas nocí, keď je spln znižuje o 30 percent. Ľuďom trvá zaspať o päť minút dlhšie a potom spia o 20 minút menej. Zlepšiť kvalitu spánku za splnu môže do určitej miery magnézium a draslík. Niektoré potraviny dokonca uvoľňujú napäté svaly, upokojujú myseľ a podporujú produkciu upokojujúcich hormónov - serotonínu a melatonínu.

1.Čerešne
Čerstvé alebo sušené čerešne sú jedným z mála prirodzených potravinových zdrojov melatonínu, chemickej látky, ktorá riadi v tele vnútorné hodiny regulujúce spánok. Skúste napríklad zjesť čerešňový koláč asi hodinu pred spaním.

2. Mandle
Majú nielen pozitívny vplyv na srdce, ale pomáhajú tiež lepšie zaspať. Obsahujú totiž tryptofán a horčík, ktoré pomáhajú uvoľniť svalstvo. Okrem toho dodávajú organizmu bielkoviny, ktoré môžu pomôcť udržať stabilnú hladinu cukru v krvi počas spánku.

3. Med
Bylinné čaje slaďte medom, alebo zjedzte lyžicu medu pred spaním. Med podporuje relaxáciu a pomôže Vám v noci spať. Prírodný cukor nachádzajúci sa v mede mierne zvyšuje hladinu inzulínu a umožňuje tryptofánu ľahšie vstúpiť do mozgových buniek.

4. Ľanové semienko
Skúste prisypať 2 lyžice semienok do ovsených vločiek. Sú bohaté na omega-3 mastné kyseliny a zlepšujú náladu. Prípadne vypite lyžicu ľanového oleja hodinu pred spaním, budete mať kvalitnejší a hlbší spánok.

5. Banány
Sú bohaté na draslík, horčík a tiež obsahujú aminokyselinu L-tryptofán. V banánoch sa vyskytuje aj hormón šťastia serotonín. Všetky tieto látky navodzujú pokojný spánok.


Autor: Monika Kuželová


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Upoutávky Princípy zdravého stravovania
Jedlo a výživa Jedlo ako droga
Jedlo a výživa Urobte si čas na jedlo