Fithall magazín

Piatok 23.8.2019 meniny má Filip

Jedlo a výživa

Ako na dovolenke nepribrať

Ako na dovolenke nepribrať



Voľno a cestovanie do menej či viac vzdialených miest všetkým prospieva. Myseľ si odpočinie od domácich každodenných rituálov a nové vnemy nám pomôžu zabudnúť na starosti v práci. Ale pozor! Zmena zázemia a denného režimu môže spôsobiť to, že sa domov vrátite o niekoľko kíl ťažší. Počas ciest sa často nemáte kde v pokoji najesť a potom sa zrazu rýchlo prejete nevhodnými potravinami, čím výrazne kolíše hladina cukru v krvi. To môže spôsobiť zdravotné ťažkosti. Ak ste teda pred dovolenkou chudli, postrážte si hladinu cukru v krvi. Prudký pokles môže viesť k únave a neefektívnosti, spôsobuje podráždenosť a mnohokrát zvýšenú chuť na sladké.

Pohyb je dôležitý
Cvičenie doma vymeňte za rekreačný pohyb. Napríklad hodinou plávania spálite cca 550 kalórií, čo zodpovedá šesťdesiatim minútam joggingu alebo hodina jazdy na bicykli v rýchlosti 20 km/hod vás zbaví 680 kalórií. Spaľovať kalórie môžete aj na golfe alebo vychádzkovou chôdzou, tá odbúra za hodinu 170 kalórií. Odporúčaným rekreačným športom je aj horolezectvo, joga pod holým nebom alebo napríklad plážové športy ako volejbal a bedminton.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Chudnutie pri nepravidelnom pracovnom režime

Urobte si čas na jedlo

Nejčastejšie chyby pri chudnutí

 

Obmedzte alkohol
Alkohol je zdrojom vysokého množstva energie, zvyšuje chuť k jedlu a napomáha ukladaniu tukov v tele. Pitím alkoholu tiež zaťažujete pečeň, ktorá nemôže plniť svoju štandardnú funkciu - zásobovať krv glukózou. Vďaka tomu dochádza k minimálnemu spaľovaniu tukov. Ak si na dovolenke nedokážete alkohol úplne odriecť, potom miesto vína dajte prednosť vínnemu streku, alebo poháru svetlého piva. Vhodnou variantou je aj pivo nealkoholické, prípadne šampanské. Naopak najväčšou kalorickou bombou sú tvrdé destiláty a likéry.

Nezabúdajte na pitný režim

K redukčnej diéte neodmysliteľne patrí pravidelný pitný režim. Najlepšia je čistá pramenitá voda a bylinné čaje. Počas cestovania si však ľudia nevedia správne rozložiť príjem tekutín do priebehu celého dňa. Dlhú dobu nepijú a potom sa snažia počas chvíle vypiť liter vody naraz, čo organizmus len zaťažuje. Skúste si ráno odoprieť šálku kávy, ktorá telo skôr dehydratuje a dajte prednosť poháru vlažnej vody s niekoľkými kvapkami citrónu. Tá vám pomôže dokončiť trávenie z predošlého dňa.

Jedzte pravidelne
Dovolenka Vás okrem relaxácie môže nabádať i k prejedaniu. Miestne špeciality lákajú na ochutnanie a prebytok jedla, napríklad v all inclusive, spôsobuje, že jete viac ako by ste potrebovali. Veľakrát tak rýchlo zabudnete na svoj pravidelný režim a hrešíte nadmerným maškrtením a večerným hodovaním. Jedzte preto pravidelne a nie viac, než by ste jedli doma.


Autor: Monika Kuželová


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Jedlo a výživa Chcete schudnúť? Pite!
Zdravý životný štýl Chudnutie sa začína v hlave
Zdravý životný štýl Ako schudnúť? Máme pre vás zaručené tipy.