Fithall magazín

Pondelok 11.12.2017 meniny má Hilda

Cvičenia a trendy

Ako na pohyb a cvičenie s kilami navyše

Ako na pohyb a cvičenie s kilami navyše



Keď má človek nejaké to kilo navyše, neznamená to hneď, že je obézny. Obezita nie je len kozmetickým problémom, ale predovšetkým zdravotným. Je to chronické ochorenie, charakterizované zmnožením tukového tkaniva v dôsledku pozitívnej energetickej bilancie. Hlavným ukazovateľom obezity je body mass index, ktorý si môžete spočítať pomocou kalkulačky na stránkach FITHALL.sk. Ak index dosahuje hodnoty nad 30, jedná sa práve o obezitu. Kalkulačky nájdete tu
   
Ak Vy alebo niekto z Vašich blízkych spadá do tejto kategórie, spozornite. S body mass indexom nad 30 ste vystavení závažným zdravotným rizikám, ktoré sú práve s nadbytkom tukového tkaniva spojené. Dobrou správou je, že aj s týmto stavom sa dá stále niečo robiť. Nevyhnutná je úprava stravovacích návykov, ale aj pravidelný pohyb.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Ako správne cvičiť v posilňovni od A do Z

Vyberte si pohyb, ktorý Vám sadne

Víkend - zabijak diéty

 
Zabudnite na poskakovanie v telocvični pri hlasnej hudbe aj na behanie po lese. Zvoľte si takú aktivitu, ktorú umožňuje váš zdravotný stav, ale aj pri ktorej sa budete cítiť dobre. Ak vám vadia skúmavé pohľady ľudí vo fitnes centrách, pokojne si zacvičte doma. V prípade, že Vás prítomnosť druhých motivuje, skúste vo svojom okolí nájsť cvičebné lekcie, ktoré sú pre ľudí s nadváhou určené, alebo si zacvičte s kamarátkou.

Často sa ľudia s veľkou nadváhou stretávajú s bolesťami chrbta a kĺbov. Pri akomkoľvek pohybe by ich teda nemali zbytočne zaťažovať. Vhodné sú preto aktivity, ako je plávanie a aquaaerobic, pri ktorom telo nadľahčuje voda. Ďalším vhodným pohybom, ktorý šetrí kĺby, ale zároveň veľmi efektívne zapája svaly celého tela, je chodenie s palicami, tiež známe ako nordic walking. Chôdza je ale skvelou voľbou aj bez palíc. Je to prirodzený pohyb, ktorý možno prevádzkovať úplne všade a navyše zadarmo.

Veľkej obľube sa tiež teší cvičenie na loptách. Môžete si zaobstarať veľký loptu (fitball) aj malý (overball) domov, alebo skúsiť navštíviť vedenú lekciu. Tiež na stránkach FITHALL nájdete inšpiráciu pre cvičenie s týmito guľatými pomocníkmi. Cvičenie s overballom nájdete tu
   
Čo sa týka frekvencie pohybových aktivít, hýbte sa tak často, ako je to len možné. Nemusí sa pritom jednať vyložene o cvičenie, ale akákoľvek aktivita, pri ktorej zapájate Vaše končatiny, je vítaná. Ak chcete naozaj vidieť výsledky Vašej snahy, venujte sa cielenému pohybu aspoň 3x týždenne, po dobu 30-60 minút. Toto je doba, po ktorej sa začínajú spaľovať tukové rezervy. Myslite ale na to, že po celú dobu cvičenia by ste mali byť schopní súvisle hovoriť, nie lapať po dychu. Preto športy, ako je beh, spinning, aerobic a ďalšie, pri ktorých sa nadmerne zadýchávate a Vaše srdce bije ako o preteky, nie sú vhodné.

Začnite s niekoľkými minútami pohybu denne. Stačí svižnejšia prechádzka, vyšliapať pár schodov alebo ľahké posilňovanie doma pred televíziou. Postupne pridávajte na intenzite aj frekvencii pohybu a cvičte nielen pre štíhlejšie vzhľad, ale predovšetkým pre svoje zdravie.


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Chôdza alebo beh?
Zdravý životný štýl Nechudnete? Na vine môžu byť hormóny!
Zdravý životný štýl Chudnutie sa začína v hlave