Fithall magazín

Pondelok 10.12.2018 meniny má Radúz

Cvičenia a trendy

Bolí vás chrbát? Pretiahnite sa s overballom!

Bolí vás chrbát? Pretiahnite sa s overballom!



Pri sedení na kancelárskej stoličke a prácu na počítači telo väčšiny ľudí trpí. Skôr či neskôr sa začne prejavovať bolesť, ktorej pôvodcom býva nesprávne držanie tela, pri ktorom sú svaly strnulé, nezaťažujú sa rovnomerne a postupne dochádza k ich ochabovaniu. Bolestiam i ďalším zdravotným ťažkostiam sa dá predísť jednoduchými cvikmi s overballom.
 
Cvičenie s pružnou loptičkou, tzv. overballem, je jednou z najbezpečnejších foriem preťahovania stuhnutých svalov a posilňovania. Nie je fyzicky náročné a nezaťažuje kĺby ako iné cvičenie so záťažou. Pri pravidelnom cvičení s touto pomôckou je možné dosiahnuť aktiváciu svalov a zníženie ťažkostí. Základom cvičenia s overballom v kancelárii je podpora správneho držania tela pri sedení na stoličke. Jednoduché cviky umožnia vnímať svaly a premýšľať o tom, či je posadenie prirodzené. Vyvíjaním tlaku na overball dochádza k pretiahnutiu hlbokého stabilizačného svalového systému. Preťahujú sa tiež svaly, ktoré majú u väčšiny ľudí kancelárskych profesií tendenciu sa skracovať. Overball umožňuje precvičiť aj chrbtové partie, ktoré spoločne s brušným svalstvom fixujú chrbticu v správnej polohe.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Preplávať sa ku krásnemu telu

Chcete schudnút? Pite!

Behajte ako profík!

 
Skúste cviky odborného poradcu Ži zdravo, Mgr. Jana Větrovského, tie, ktoré pomáhajú naprávať práve vaše ťažkosti. Venujte im toľko času, koľko vaše telo potrebuje.
 
1. cvik - pretiahnutie krčnej chrbtice

 
Ako na to: Nafúknutý overball držte v oboch dlaniach za hlavou. S výdychom tlačte hlavou mierne nahor do overballu a napriamujte chrbticu. Netlačte rukami proti hlave.
Efekt: nacvičíte správne držanie hlavy a aktivujete svaly na zadnej strane krku.
 
2. cvik - uvoľnenie zápästia
 
Ako na to: Sfúknutý overball podložte pri práci s počítačom pod chrbát dlane.
Efekt: Uvoľníte napätie v zápästí počas celodennej práce na počítači.
 
3. cvik - pretiahnutie krčných svalov

 
Ako na to: Nafúknutý overball umiestnite medzi hlavu a stenu. Tlačte hlavou proti lopte. Uvoľnite ramená, vyhnite sa aktivácii trapézového svalu, ktorý vedie od chrbtice smerom k ramenu.
Efekt: Aktivujete krčné a chrbtové svaly.
 
4. cvik - zahriatie svalov
 
Ako na to: Podávajte si nafúknutý overball z ruky do ruky, okolo tela, pred telom i za telom. Môžete s ním tiež krúžiť okolo hlavy, pásu alebo kolien.
Efekt: Posilníte svaly celého tela.
 
5. cvik - pretiahnutie hrudnej chrbtice
 
Ako na to: Podložte si nafúknutý overball zhruba do výšky lopatiek medzi telo a operadlo stoličky. Striedavo pretáčajte trup do strán. Nesmiete pohnúť panvou ani dvíhať ramená. Vykonávajte len drobný pohyb v oblasti hrudnej časti chrbtice.
Efekt: mobilizuje hrudnú časť chrbtice.
 
6. cvik - posilnenie medzilopatkových svalov

 
Ako na to: Nafúknutý overball dajte medzi lakeť a telo. S výdychom zatlačte lakeť k telu a s nádychom telo uvoľnite.
Efekt: Posilníte predovšetkým dolné fixátory lopatiek.
 
7. cvik - posilnenie brušných svalov
 
Ako na to: Nafúknutý overball vložte pod bedrá a ľahko sa oň oprite. S výdychom zdvihnite trup do vertikálnej pozície, s nádychom povoľte do mierneho opretia o overball.
Efekt: Posilníte predovšetkým brušné svaly.
 
8. cvik - posilnenie vzpriamovačov chrbtice
 
Ako na to: Sadnite si na zem, dajte overball na kolená a plynulým pohybom ho posúvajte po nohách až k ich špičkám.
Efekt: Posilníte vzpriamovače chrbtice a svaly na zadnej strane stehien.
 
9. cvik - posilnenie stabilizačného systému chrbtice
 
Ako na to: Sadnite si na nafúknutý overball a udržujte rovnováhu. V základnej pozícii seďte opretí o nohy aj ruky. Panva musí zostať stabilná. Pre vyššiu obtiažnosť cviku zdvihnite nohu, ruku alebo oboje.
Efekt: Posilníte svaly hlbokého stabilizačného systému chrbtice a brušné svaly.


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Chôdza alebo beh?
Cvičenia a trendy Nestačí iba začať cvičiť
Cvičenia a trendy Čo všetko dokáže obyčajné cvičenie