Fithall magazín

Utorok 12.12.2017 meniny má Otília

Cvičenia a trendy

Preplávať sa ku krásnemu telu

Preplávať sa ku krásnemu telu



Nemôžete nájsť šport, ktorý by prospieval vášmu telu a zároveň by vás bavil? Skúste plávanie. Teplé obdobie roka na vyzlečenie do plaviek priamo nabáda.

Nemôžeme si nahovárať, že bez pravidelného pohybu schudneme. Pri chudnutí by sme mali fyzické aktivity striedať. Jednou z vhodných aktivít je práve plávanie. Vo vode sa pohybujeme vo vodorovnej polohe a sme nadľahčovaní vodou, zároveň však voda kladie pri pohybe mnohonásobne vyšší odpor ako vzduch.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Chcete schudnút? Pite!

Behajte ako profík!

Stres zažeňte pohybom!

 

Pri plávaní tak vydáme 2-5krát viac energie a sily než na suchu. Nemožno však povedať presne, koľko spálite kalórií, pretože to závisí na tom, ako budete plávať. Ak plávate správne, spálite kalórií viac, pretože na rozdiel od pasívneho plávania správne aktivujete svaly. Za hodinu aktívneho plávania spálite 1800 až 2000 KJ, čo je viac než za hodinu jazdy na bicykli priemernou rýchlosťou 16 km/hod.

Najväčšie výhody plávania:

• Nezaťažuje kĺby
• Plávať môžu všetci, bez ohľadu na vek
• Nezáleží na kondíciu
• Je vhodné aj ako rehabilitácia
• Rovnomerne aktivuje všetky svalové skupiny
• Má dobrý vplyv na chrbticu

Ak má naše snaženie mať účinok, mali by sme plávať v bazénoch s teplejšou vodou, pri pohybe príliš neodpočívať. Znateľný útok na tukové vrstvy začína vtedy, keď plávame v rovnomernom tempe a bez prestávky aspoň 30 min. Nezáleží na tom, či plávate prsia alebo kraul, ale ide hlavne o to, aby sme mali správnu techniku.
 
Ak chcete schudnúť, musíte zaplávať viac, ak si chcete hlavne oddýchnuť a v bazéne sa pretiahnuť, zájsť do pary alebo sauny, môžete plávať menej. Zdravý človek, ktorý nie je príliš trénovaný, spozná rozdiel, keď pravidelne upláva počas jednej návštevy bazénu aspoň jeden kilometer. Schopnejší a trénovanejší plavec by mal zaplávať aspoň dva kilometre.

Chcete plávaním schudnúť? Dodržujte tieto zásady:

• Plávajte minimálne 30 minút vcelku.
• Plávajte v čo najteplejšej vode (28 stupňov a viac).
• Pri plávaní buďte spevnení a uvedomujte si všetky svaly, ktoré pracujú.
• Pravidelne dýchajte.
• Choďte plávať pravidelne (pri chudnutí by mal človek cvičiť trikrát týždenne a mal by striedať fyzické aktivity).


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Očistná kúra, áno či nie?
Radíme Nechudnete? Otestujte si moč!
Cvičenia a trendy Kick-box. Zmeň svoje telo a kondíciu.