Fithall magazín

Piatok 23.8.2019 meniny má Filip

Cvičenia a trendy

Chcete vidieť výsledky? 6 vecí, ktoré robiť pred a po cvičení!

Chcete vidieť výsledky? 6 vecí, ktoré robiť pred a po cvičení!



Ak systematicky trénujete, alebo chodíte cvičiť kedykoľvek, kedy máte čas, určite máte nejakú predstavu o tom, k čomu by malo vaše úsilie viesť. Či už je to zníženie hmotnosti, pevnejšie svaly, zdravšie srdce alebo len prečistenie myšlienok, vždy niečo očakávame.

Ak sa už celú večnosť naháňate po lese, dvíhate činky v posilňovni alebo preťahujete chrbát na joge a stále sa nič s vašim telom ani mysľou nedeje, je niekde chyba.

Naučte sa robiť týchto 6 vecí pred i po cvičení a uvidíte, že sa konečne pohnete z miesta:

1. Sústreďte sa - zhon v práci, rýchlo nakupovať, odpovedať na mail z telefónu ešte na bežeckom páse, rýchlo poslať SMS pred lekciou jógy, medzi sériami v posilňovni prejsť sociálne siete. Tak takto nie! Sústreďte sa na to, čo sa chystáte robiť. Upokojte myseľ a dych, mobil nechajte vypnutý v taške a venujte sa tomu, čo sa odohráva tu a teraz. Precíťte prácu svalov, venujte sa tlkotu srdca a dýchaniu - keď cvičíte, tak cvičte. Je dokázané, že spojenie mysle a svalov, či dychu počas fyzickej aktivity prináša lepšie výsledky!

2. Vytýčte si cieľ - chcete sa naučiť stojku? Zdvihnúť 50 kíl pri mŕtvom ťahu? Ubehnúť 10 kilometrov? Svoje aktivity namierte tým správnym smerom. Pri zmätenom a náhodnom tréningovom pláne, alebo skôr nepláne, svoj cieľ nedosiahnete. Uvedomte si, čo vlastne chcete a tréning tomu podriaďte.

3. Zbaľte tašku - keď vaše snahy krachujú na lenivosti, zbaľte si tašku na cvičenie už večer vopred a tiež si premyslite, kedy a kam sa pôjdete hýbať. Šanca, že sa vyberiete namáhať svoje sedením zničené telo ešte potom, čo sa zvalíte doma na pohovku, je minimálna.

4. Najedzte sa - nemôžete čakať, že cvičenie k niečomu povedie, keď budete hladní a slabí ako mucha. Či už idete behať, posilňovať alebo precvičovať ásany, dajte si predtým komplexné sacharidy a trochu chudých proteínov. Nezaťažujte trávenie tukom, nadmierou bielkovín či vlákniny. Taktiež v priebehu dňa veľa pite.

5. Suplementujte - pri podozrení, že to s pohybom preháňate a nestačíte sa regenerovať, môžete zvážiť zaradenie doplnkov stravy. Základom je ale vždy kvalitný jedálny lístok a dostatok odpočinku. Ráno si dajte pod zub nejaké vitamíny a minerály, do kaše pridajte odmerku srvátkového proteínu a pri tréningu popíjajte BCAA aminokyseliny.

6. Najedzte sa znova - zabudnite na to, že by ste po večernom cvičení išli spať hladní. Unavené svaly potrebujú doplniť energiu i živiny. Do svojho auta predsa tiež po dlhej ceste musíte natankovať palivo. Po výkone sa vždy najedzte, nech je hodín, koľko chce! Doprajte si opäť komplexné sacharidy, proteíny aj zdravé tuky. Bezprostredne po cvičení si pokojne dajte aj niečo sladké.

 

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Radíme Nestačí iba začať cvičiť
Cvičenia a trendy Ako prekonať lenivosť a ísť naozaj cvičiť
Radíme Cvičíte a stále to nie je vidieť? My vieme prečo!