Fithall magazín

Nedeľa 16.12.2018 meniny má Albína

Cvičenia a trendy

6 tipov, ako športovať aj za chladného počasia

6 tipov, ako športovať aj za chladného počasia



Zima toľko nepraje outdoorovým aktivitám ako ostatné ročné obdobia, ale určite nemusí byť prekážkou. Jedinou prekážkou v pohybovej aktivite, nech je stupňov, koľko chce, je vždy jedine naša hlava. Ako sa hovorí v bežeckých kruhoch: "Neexistuje zlé počasie na behanie, len zlé oblečenie."

Športovanie v zimnom období má veľa výhod - ľahko udržíte svoju hmotnosť na uzde a v lete nebudete váhať skočiť do plaviek; zlepšíte si náladu, ktorú krátke a pochmúrne dni niekedy kazia; nevypadnete z tempa, ale tiež sa prirodzene zahrejete a popoženiete imunitu aj metabolizmus.

 

Ak stále zbytočne váhate, či sa hýbať aj v zime, načerpajte inšpiráciu tu. Prečítajte si 6 tipov, ako zostať aktívny aj počas chladného počasia a keď sa leto opýta, čo ste v zime robili, môžete sa hrdo pochváliť:

1. Vrstva - základom pre obliekanie sa na zimné športy je vrstvenie. Vybavte sa funkčným oblečením, ktoré bude možné vrstviť tak, aby telo mohlo odvádzať pot, ale zároveň bolo v teple. Funkčné oblečenie do chladného počasia spravidla udržuje teplo, ktoré si vytvoríte pohybom, takže pri výbehu môžete cítiť chlad, ale chvíľku po vybehnutí nie. Na behanie, jazdu na bicykli, či na korčuliach si zaobstarajte tiež čiapku, rukavice a nákrčník.

2. Krytie tváre - kúpte si športovú šatku, opäť z funkčného materiálu, a cez ňu dýchajte. Zabudnite na to, že by ste išli športovať von a vdychovali mrazivý vzduch priamo do pľúc. Ak nie ste na nízke teploty zvyknutí, akurát by ste to potom odležali. Šatka cez nos a ústa môže byť trochu nepohodlná, ale verte tomu, že je veľmi užitočná.

3. Kompresia - možno, že nie ste profesionálny alebo vrcholový športovec, avšak kompresné podkolienky by určite ocenili aj vaše lýtka. Kompresia pomáha v regenerácií, ale tiež zabraňuje kŕčom. V zime sa tieto ich vlastnosti môžu hodiť naozaj každému, a to pri akejkoľvek pohybovej aktivite.

4. Dynamický strečing - pripraviť svaly na aktivitu v chlade je extrémne dôležité. Pred začatím pohybu je nutné dopriať im zahriatie formou aktívneho strečingu a miernych aeróbnych aktivít (poskakovanie, drepy, pretrepávanie, dynamizovanie).

5. Teplé nápoje - pri vonkajšom športovaní do seba nelejte ľadové nápoje. Ak ste zvyknutí pri športe piť, dajte si niečo izbovej teploty. Iontové nápoje či rozpustné BCAA nebudú na škodu, pretože v chlade sú na organizmus kladené zvýšené nároky.

6. Indoor - ak zimu zle znášate, schovajte sa do posilňovne, na skupinovú aeróbnu lekciu alebo na jogu. Nikdy ale nepodceňujte oblečenie na návrat domov - keď pôjdete z fitness štúdia rozohriatí a ľahko oblečení, koledujete si o prechladnutie.

 

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Chudnutie zima verzus leto
Radíme Prechladnutie a šport
Jedlo a výživa Potraviny, ktoré ochladia váš organizmus