Fithall magazín

Pondelok 15.10.2018 meniny má Terézia

Cvičenia a trendy

6 spôsobov, ako byť fit, aj keď neznášate cvičenie

6 spôsobov, ako byť fit, aj keď neznášate cvičenie



Otázkou číslo jedna je, prečo vlastne cvičenie neznášate. Dosť možno ste mali v minulosti nepekný zážitok na hodine telesnej výchovy, nie ste pohybový talent, alebo ste zatiaľ len nenašli tú pravú aktivitu, ktorá by váš postoj zmenila.

Byť fit znamená hýbať sa, mať silu, pružnosť i vytrvalosť. Znamená to možnosť robiť všetko, čo chcete, ale tiež to, čo môžete. Byť fit znamená jesť vyvážene a pestro, odpočívať, stýkať sa s priateľmi, baviť sa, pracovať, hrať sa.

Predstava, že kvôli fit životu musíme chodiť na hlučné skupinové lekcie aeróbneho cvičenia, dvíhať železné kotúče v posilňovni alebo denne ubehnúť desať kilometrov, je od reality na míle vzdialená.

 

Ak patríte k tým, ktorí o sebe tvrdia, že cvičenie neznášajú, inšpirujte sa týmito tipmi, ako byť fit aj napriek tomuto drobnému nedostatku:

1. Plávajte - ak je dôvodom, prečo sa vyhýbate námahe, potenie, zamierte na najbližší plavecký štadión. Plávanie je veľmi zdravá aktivita, ktorá nezaťažuje kĺby, ale naopak vie skvele posilniť telo, uvoľniť chrbticu a zbaviť nás stresu. Nemusíte počítať odplávané bazény, stačí si plávanie užívať, hoci s vystrčenou hlavou pri konverzácii s kamarátkou.

2. Choďte - kam môžete, tam choďte po svojich. Kúpte si krokomer a stanovte si cieľ na každý deň. Chôdza je tým najprirodzenejším pohybom a zároveň spôsobom, ako byť fit. Choďte pomaly, rýchlo, s palicami, bez palíc, s partnerom, deťmi alebo psom - je to jedno, skrátka choďte.

3. Stojte - celý deň sedíte v kancelárii a potom pri ceste domov netrpezlivo v električke očakávate voľné miesto na sedenie? To je chyba. Stojte, kedykoľvek budete môcť. Stojte v rade na pošte, v supermarkete, v hromadnej doprave alebo pri domácich prácach. Stojte s pevným bruchom, rovným chrbtom, lopatky sťahujte k sebe a nadol, neprehýbajte sa v bedrách, nepredsúvajte bradu a svoju hmotnosť rozložte rovnomerne medzi obe nohy.

4. Zdolávajte schody - ak máte v práci výťah, ignorujte ho, a to aj v prípade, že sa ponáhľate, alebo sa vám chodiť nechce. Eskalátory vždy zbehnite po svojich. Aj pri čakaní na autobus alebo kamarátku môžete schody využiť na výšlapy alebo preťahovanie lýtkových svalov.

5. Noste tašky - aj keď viete, že potrebujete urobiť väčší nákup, nechajte auto doma. Vezmite si dve podobne veľké tašky a naplňte ich tak, aby boli rovnako ťažké. Potom môžete vyraziť so spevneným bruchom, rovným chrbtom a vedomím, že domov prídete o niečo viac fit. Nevyhýbajte sa ani zdvíhaniu a noseniu ťažkých bremien (kufrov, detí a pod.) - len ich zdvíhajte technikou mŕtveho ťahu, pomocou drepu, bez ohýbania chrbta.

6. Preťahujte sa - kedykoľvek je to možné, naťahujte sa. Hýbte krčnou chrbticou, zarovnajte chrbát, pretiahnite prsné svaly, krúžte plecami - jednoducho neustále svoje telo informujte o tom, že o ňom viete, a že ho budete potrebovať.

 

 

Autor: Veronka Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Radíme Ako na pohyb a cvičenie s kilami navyše
FITHALL cvičenie Ako prekonať lenivosť a ísť naozaj cvičiť
Radíme 5 tipov, ako si nájsť čas na cvičenie