Fithall magazín

Pondelok 20.8.2018 meniny má Anabela

Cvičenia a trendy

Pomáha počúvať hudbu pri cvičení?

Pomáha počúvať hudbu pri cvičení?



Pravidelné rytmy, chytľavá melódia, búšenie srdca, pot, usilovná drina, slúchadlá v ušiach. Takýmto spôsobom trávi svoje tréningové seansy veľa jedincov. Hudba je neodmysliteľne spojená s trénovaním v posilňovni, aeróbnymi lekciami, behaním aj jogou. Na druhú stranu zažívame nadbytok hluku aj v bežnom živote, takže sa ponúka otázka, či by sme čas tréningu nemali pojať ako čas oddychu od sedenia a čas relatívneho mentálneho pokoja.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Necvičte zbytočne. Strážte si svoju tepovú frekvenciu!

Prečo sa pri tréningu cítite bez energie? Týchto 6 vecí vás brzdí!

6 tipov, ako byť fit aj za pracovným stolom

 

Ak patríte k tým, ktorí si nie sú istí, či si hudbu pri cvičení do slúchadiel púšťať alebo nie, zamyslite sa nad nasledujúcimi bodmi:

1. Výkonnosť - rytmická pesnička vás môže vyhecovať, zvýšiť subjektívny pocit energie a zlepšiť športové výkony. Podľa istých výskumov možno týmto spôsobom dosiahnuť až o 15% lepšie výsledky vo vytrvalostných disciplínach.

2. Fyziológia - hudba dokáže ovplyvniť fyziologické pochody tela, ako je srdcový tep a krvný tlak. Rolu hrá predovšetkým tempo hudby a jej hlasitosť. Vďaka nej si teda môžete navodiť stav pokoja a uvoľnenia, v prípade meditačnej a relaxačnej muziky, alebo sa nechať vyburcovať rytmami tanečnej hudby alebo rockového hitu.

3. Hudba v posilňovni - v chrámoch budovania svalovej hmoty často hrá hudba alebo rádio do celého éteru. Pokiaľ máte odlišný vkus a zastrčíte si do uší slúchadlá, aby ste zvuky okolia nepočuli, môžete si poškodiť sluch. Najviac rizikovými faktormi sú hlasitosť hudby a frekvencia, s akou si ju doprajete. To isté platí o akomkoľvek inom prostredí - nikdy nemajte hudbu v slúchadlách príliš nahlas. Tak, ako určitú fyzickú zdatnosť, budete sluch potrebovať aj v starobe!

4. Prosím, nerušiť
- slúchadlá v ušiach dávajú okoliu jasne najavo, že si neželáte byť rušení. Ak máte tendenciu v posilňovni svoj tréning tráviť konverzáciou skôr než zdvíhaním činiek, počúvať hudbu určite vyskúšajte - pomôže vám koncentrovať sa na seba samého.

5. Ticho, vzácna komodita - ak sa múdro rozhodnete, že sa budete venovať cvičeniu v tichosti, chybu rozhodne neurobíte. Vďaka tichu môžeme vnímať prácu svojich svalov, rytmus dychu, budeme počuť vlastné myšlienky a budeme lepšie vnímať aj pocity. Hudba všeobecne pôsobí ako rozptýlenie od vlastných myšlienok a pocitov - vďaka tichu pri behaní, praktizovaní jogy alebo pri posilňovaní máme jedinečnú možnosť vnímať, čo sa deje tu a teraz. Myseľ má šancu prepojiť sa so svalmi aj dychom a tréning dostane úplne nový rozmer.

 

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Ako prekonať lenivosť a ísť naozaj cvičiť
Radíme Ako na pohyb a cvičenie s kilami navyše
Radíme 10 dobrých rád, ako skutočne začať cvičiť