Fithall magazín

Nedeľa 27.5.2018 meniny má Iveta

Cvičenia a trendy

Cvičenie vo vode

Cvičenie vo vode



Voda je základnou substanciou všetkého života na planéte. Naše telá sú z 60% tvorené vodou a bez jej pravidelného a dostatočného prísunu by nemohli správne prebiehať žiadne metabolické procesy. Voda nám však nie je užitočná len vnútri - vďaka vode sa môžeme umývať, relaxovať, a dokonca si v nej skvele precvičíme a spevníme telo.

Cvičenie vo vode má hneď niekoľko benefitov - je príjemné, pretože sa v nej nepotíme, absolútne nezaťažujeme kĺby ani chrbticu, a to vďaka schopnosti vody nadnášať a v neposlednom rade je pohyb vo vode neskutočne zábavný.

Rôzne druhy vodného pohybu možno odporučiť aj ľuďom, ktorí majú s bežným cvičením ťažkosti (jedincom s nadváhou, s vyšším tlakom krvi, seniorom, ľuďom s ochorením kĺbov).

Aby ste si mohli užívať cvičenie vo vode, nemusíte navštevovať špeciálne lekcie vodného aerobiku. Inšpirujte sa týmto podvodným tréningom a uvidíte, že sa z obyčajnej návštevy bazéna stane priamo fitness zážitok:

Rozplávanie - žiadny pohyb nezačínajte bez zahriatia svalov. Dajte si aspoň 4 bazény vo svižnom tempe, aby ste rozprúdili krv v žilách, zahriali sa a tým pripravili telo na aktivitu.

Nekonečno
- chyťte sa okraja bazéna a špičkou jednej nohy kreslite do vody tvar ležatej osmičky. Potom nohy vystriedajte a striedajte i smery. Týmto pohybom dokonale rozhýbete bedrá a aktivujete svaly v okolí bedrových kĺbov a zadku. Rozsah pohybu je len na vás.

Panák – doplávajte tam, kde nedosiahnete na dno a rozpažte. Potom tesne pod hladinou vykonávajte oboma rukami súčasne pohyb naznačujúci tvar ležatých osmičiek. Nohy nechajte voľne splývať ku dnu (nepomáhajte si nimi). Zapojíte ramenné svaly, lopatky, prsné svaly a rozhýbete ramenné kĺby, ktoré často bolia.

Core I - ľahnite si na hladinu, voľne a pokojne dýchajte a pomocou rúk, ktorými budete z vody vykrajovať symbol nekonečna, sa udržujte na vode. S výdychom pritiahnite stehná k trupu tak, aby ste mali holene stále na hladine. Zapojte brušné svaly a s nádychom sa opäť rozbaľte. Ramená nechajte ďaleko od uší a vnímajte, ako sa pri tomto cvičení aktivujú paže aj svaly na bruchu.

Core II - postavte a tak, aby ste dosiahli na dno. S výdychom chyťte pravou rukou prsty pri ľavej nohe (kolená príliš nekrčte), súčasne vydýchnite, zapojte brucho a vtiahnite pupok k chrbtici. S nádychom povoľte a strany vystriedajte. Skúste zvládnuť 4 série po 8 opakovaniach na každú stranu. Nikam sa neponáhľajte a pravidelne dýchajte. Precvičíte svaly stehien aj svaly na vašom bruchu a trupe.

 

Autor:  Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Cvičenia a trendy Preplávať sa ku krásnemu telu
Radíme Nestačí iba začať cvičiť
Radíme Čo všetko dokáže obyčajné cvičenie