Fithall magazín

Streda 20.6.2018 meniny má Valéria

Cvičenia a trendy

Veľká lopta na šport i do kancelárie

Veľká lopta na šport i do kancelárie



S guľatou gumovou fitnes pomôckou sa počas svojho života stretol snáď už každý. Veľká gymnastická lopta nie je obľúbená len u športových nadšencov - získala si tiež popularitu v kanceláriách, kde sa strieda so stoličkou a pomáha proti bolestiam chrbta.

Na trhu nájdete lopty od priemeru 35 centimetrov až do 85 centimetrov, ktoré sú vyrobené z veľmi elastických, ale pritom pevných materiálov a sú vyplnené vzduchom. Vďaka tomu je možné prispôsobovať ich tvrdosť podľa potreby.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Spevnite a precvičte svoje telo na veľkej lopte

Sedíte správne?

6 tipov, ako byť fit aj za pracovným stolom

 

Táto pomôcka je neuveriteľne mnohostranná - možno ju použiť na sedenie, fyzioterapiu, pilates, balančné cvičenie, posilňovanie a aj na precvičenie kardiovaskulárneho systému. Jej korene siahajú až do roku 1963, kedy sa používala predovšetkým pre cvičenie s dojčatami (tak sa tiež používa dodnes).

Hlavným benefitom gymnastickej lopty je jej nestabilita. Na rozdiel od trénovania na pevnom povrchu, sa pri cvičení s loptou, ktorá uteká, prehýba sa a rôzne sa kotúľa, musia zapojiť aj drobné svaly okolo chrbtice, hlboko v bruchu a aj svaly okolo kolien a členkov, ktoré inak zaháľajú.

Pri pravidelnom cvičení na gymnastickej lopte nemožno očakávať nijako extrémne svalové prírastky, ale zato sa svaly trénujú tak, aby boli naozaj funkčné. Všetok pohyb, ktorý počas dňa robíme, vychádza zo stredu tela, a ak je stred slabý, vznikajú bolesti chrbta i svalové dysbalancie.

Naučte sa sedieť aj cvičiť na lopte a môžete si byť istí, že táto geniálna fitness pomôcka pomôže aj vám:

Sedenie - na veľkej lopte sa neuvelebujte ako doma v kresle - zvlášť nie u kancelárskeho stola! Sed musí byť aktívny. Posaďte sa pod vrchol lopty, strážte si pravý až tupý uhol v kolenách, jemne podsadenú panvu a spevnené brušné svaly. Chrbát narovnajte a s každým výdychom sa snažte predlžovať chrbticu v smere za temenom hlavy.

Posilňovanie - veľká lopta sa skvele hodí na tréning brušných svalov. Aj obyčajné skracovačky dostanú úplne iný šmrnc. Nestabilná podpera donúti pracovať aj tie najdrobnejšie svaly v bruchu. Vyskúšajte tiež vzpor na predlaktí na lopte alebo výdrž v pozícii dosky s holeňami opretými o loptu. Nikdy nezabúdajte strážiť chrbát i postavenie ramien a lopatiek!

Kardio - ak chcete chudnúť, ale trápi vás väčšia nadváha alebo problémy s kĺbmi, aeróbny tréning na veľkej lopte je ideálny. Stačí zaujať správny posed a potom len vymýšľať choreografie pre dolné i horné končatiny. Môžete dvíhať kolená, robiť úkroky do strán, opakovane si sadať a vstávať alebo sa chopiť činiek a potrápiť hornú polovicu tela. Nech budete robiť čokoľvek, nikdy neuvoľňujte spevnené brušné svaly!

 

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Radíme 10 dôvodov, prečo cvičiť v práci
Cvičenia a trendy Overball - malá gymnastická lopta, ktorá s telom dokáže veľké veci
Cvičenia a trendy Pracujete v kancelárii? Vyskúšajte cviky, ktoré Vás ponaťahujú a uvoľnia