Fithall magazín

Streda 20.6.2018 meniny má Valéria

Cvičenia a trendy

Cvičenie v menopauze

Cvičenie v menopauze



Pod pojmom menopauza sa skrýva úplne prirodzený proces v živote ženy, kedy dochádza k útlmu funkcie vaječníkov a zníženiu tvorby hormónov estrogénu a progesterónu. Následkom týchto fyziologických zmien sa zastavuje menštruačný cyklus aj schopnosť reprodukcie. Menopauza nastáva obvykle medzi 45. a 55. rokom, avšak časté sú tiež výchylky oboma smermi.


ČÍTAJTE TIEŽ:

Aktívny pohyb v seniorskom veku

Chudnutie v prechode

Ako sa v starobe správne stravovať

 

Nepríjemnými sprievodnými príznakmi pri menopauze býva nočné potenie, búšenie srdca, priberanie na váhe, návaly tepla, nespavosť, nervozita, podráždenosť, nechuť na sex, únava či depresie.

Je úplne zbytočné obávať sa menopauzy alebo ju vnímať negatívne. Tento stav je fyziologický a prirodzený a mnohokrát so sebou žiadne ťažkosti prinášať nemusí.

Okrem bylinkových doplnkov stravy a hormonálnej terapie možno pre zmiernenie prípadných ťažkostí použiť tú najprirodzenejšiu medicínu - totiž pohyb! Telesné cvičenie aktivuje tvorbu hormónov a dokáže zdvihnúť náladu.

Prečítajte si, ako môže pravidelná pohybová aktivita v období menopauzy pomôcť aj vám:


Priberanie - dlhé svižné prechádzky, behanie, jazda na bicykli či posilňovanie popoženú váš metabolizmus a spevnia svaly. Cvičenie, ktoré je náročné z hľadiska výdaja energie vytvorí priaznivú bilanciu pre zachovanie súčasnej hmotnosti. Pravidelným pohybom posilníte nielen svaly, ale aj kosti, a navyše odbúrate nežiaduce tukové zásoby.

Nespavosť - po polhodinke hormonálnej jogovej terapie alebo pokojnom výbehu prírodou budete spať ako bábätko. Nedovoľte svojmu telu líhať do postele bez fyzickej únavy - nespavosť je niekedy spôsobená tým, že telo skrátka spať nepotrebuje. Ak sa zobudíte uprostred noci, venujte sa meditácii alebo dychovému cvičeniu.

Únava - nič vám nedobije baterky tak, ako dlhá prechádzka voňavým lesom alebo lekcia jogy, nasledovaná posedením pri káve s kamarátkou. Prekonávajte únavu nenásilne a rešpektujte signály vášho tela. Ak sa vám cvičiť nechce, necvičte. Únavu však neberte ako výhovorku, ale skôr ako informáciu tela o tom, že sa potrebuje prebudiť a rozhýbať!

Podráždenosť - používajte pohyb ako prírodnú drogu. Cvičením si vyrobte hormóny šťastia endorfíny aj zásoby serotonínu a dopamínu, ktoré majú vplyv na náladu. Podráždenosť nechajte na cvičebnej podložke, alebo od nej doslova utečte.

Zábudlivosť - telesná aktivita stimuluje krvný obeh, ktorý má potom šancu prepraviť do mozgu dostatok glukózy aj kyslíka. Nielen, že potom bude fungovať lepšie pamäť, ale tiež získate zdravú, prekrvenú a sviežu pokožku.

 

 

660x250_4.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Radíme Čo všetko dokáže obyčajné cvičenie
Radíme Ako na pohyb a cvičenie s kilami navyše
Cvičenia a trendy 10 tipov, vďaka ktorým bude cvičenie účinnejšie