Fithall magazín

Štvrtok 14.12.2017 meniny má Branislava / Bronislava

Cvičenia a trendy

6 tipov, ako byť fit aj za pracovným stolom

6 tipov, ako byť fit aj za pracovným stolom



Možno si hovoríte, že je pre vás dosiahnutie zdravého, štíhleho, funkčného a fit tela nemožné, pretože doslova celé dni trávite v kancelárii za stolom. Tých pár krokov, ktoré urobíte počas pracovnej doby po kancelárii alebo cestou na výdatný obed sa počítať nedá a nákupy potravín, varenie a záver dňa na pohovke pred televíziou vám k lepšej kondícii tiež nepomôžu.

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

10 dôvodov, prečo cvičiť v práci

Ako vyzrieť na bolesť chrbta

Pracujete v kancelárii? Vyskúšajte cviky, ktoré Vás ponaťahujú a uvoľnia

 

Nehádžte ale flintu do žita a tenisky na behanie do kúta už vôbec nie! Aj pri sedavom zamestnaní môžete byť fit bez toho, aby ste vynaložili extra úsilie. Zadarmo to ale tiež nebude. Teraz ide o to, kto vyhrá - vaše lenivé kancelárske ja alebo zdravé telo i myseľ a vlastná zodpovednosť za svoj život?

Nasledujte týchto niekoľko tipov, ako byť fit aj za kancelárskym stolom a uvidíte, že po niekoľkých týždňoch pocítite zmeny k lepšiemu:


1. Držanie tela - vaša nová mantra. Seďte, stojte aj chodievajte so vzpriamenou chrbticou. Bradu zasuňte dozadu (nie ste korytnačka), vtiahnite pupok, hrudnú kosť tlačte pred seba a ramená nechajte zvesené voľne dole od uší. Najskôr to bude bolieť. Bude to nepríjemné. Tu vás to potiahne, tam to zapichá - vaše svaly sú zvyknuté držať telo chronicky zle. Musíte ho naučiť novým zvykom a to si vyžaduje čas aj trochu nepohodlia.

2. Pravidelné preťahovanie - na svojom telefóne si v polhodinových intervaloch nastavte upozornenie, ktoré vás donúti opustiť vyhriatu stoličku, vstať a pretiahnuť sa. Nemusíte v kancelárii robiť kotrmelce - stačí postaviť sa k oknu, narovnať sa, zhlboka dýchať, pretiahnuť krčnú chrbticu, hrudník, bedrá, paže aj nohy. Zabránite tým opuchom, kŕčovým žilám aj tuhnutiu svalov. Navyše si lepšie uvedomíte potreby svojho tela, takže potom tak ľahko nesiahnete v okamihu nepohody po čokoláde v šuplíku.

3. Taška na cvičenie so sebou - bežte cvičiť hneď po práci alebo si dajte tréning ešte ráno, pred prácou. Keď prídete domov a rozsedíte sa, je malá šanca, že sa ešte donútite hýbať. Nedostatok času je výhovorka.

4. Pite - pite vodu. Pite ju, kedykoľvek si spomeniete, že máte piť. A spomeniete si často, keď budete mať fľašu položenú pred sebou na stole. Pokiaľ vás obťažuje časté behanie na záchod, zvykajte si - opäť ide o priority. Uvedomte si, že práca raz skončí, ale svoje telo máte nadosmrti, tak sa oň starajte!

5. Krabičkujte - nemôžete jesť zdravo, pretože v okolí kancelárie sú len fast foody a trafiky? Nezmysel. Pripravte si doma škatuľky s vyváženým a chutným jedlom a vaše kilogramy budú miznúť rovnako rýchlo, ako doteraz mizli stravné lístky z vašej peňaženky. Pokiaľ možno si jedlo zjedzte na lavičke v parku, nie za monitorom počítača!

6. Odmeňujte sa s rozumom - niečo sa podarilo? Jupí, ide sa s kolegami na tortu. Boli ste pochválení? Jupí, ide sa do trafiky pre čokoládovú tyčinku. Takéto odmeňovanie vedie k priberaniu na váhe. Vašou fit odmenou by mohla byť proteínová tyčinka, skvelá káva alebo nový úlovok do vášho športového šatníka.

 

 

660x250_1.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Poradňa Chudnutie pri nepravidelnom pracovnom režime
Zdravý životný štýl Ako životný štýl ovplyvňuje pracovný výkon
Zdravý životný štýl Ste bez energie? Dobite si baterky!