Fithall magazín

Štvrtok 14.12.2017 meniny má Branislava / Bronislava

Cvičenia a trendy

6 tipov, ako maximálne využiť váš fitness tracker

6 tipov, ako maximálne využiť váš fitness tracker



Slovo "tracker" pochádza z angličtiny a znamená "stopár". "Fitness" je potom doslovným označením pre "telesnú kondíciu". Keď sa tieto dve slová spoja, vytvorí sa takzvaný fitness tracker - alebo stopár vašej telesnej kondície. V skutočnosti sa v zásade jedná o náramky alebo hodinky, ktoré merajú a sledujú vašu pohybovú aktivitu (napr. značky Fitbit, Garmin, Samsung Gear Fit, Apple Watch, TomTom).

Tie najlepšie trackery sú oveľa viac, než obyčajné krokomery - dokážu monitorovať srdcovú činnosť, sledovať spánkové cykly a dokonca vás upozornia aj na to, keď príliš dlho sedíte!

 

ČÍTAJTE TIEŽ:

Už ste počuli o týchto športoch a vyskúšali ich?

Necvičte zbytočne. Strážte si svoju tepovú frekvenciu!

Čo je lepšie? Cvičiť kratšiu dobu častejšie alebo dlhšiu dobu menej často?

 

Fitness trackery samozrejme nie sú zadarmo, takže je dobré premýšľať o tom, čo skutočne plánujete používať. Čím viac vlastností majú, tým sú drahšie a značka výrobkov zohráva aj významnú úlohu.

Pouvažujte nad tým, či si chcete fitness hodinky zaobstarať hlavne na počítanie krokov, sledovanie spánku, určovanie pozície a vzdialenosti pri behu či jazde na bicykli, monitorovanie srdcovej frekvencie alebo pre prehľad o spálených kalóriách. Na dnešnom trhu určite nájdete to, čo hľadáte!

 

A tu je 6 tipov, ako najlepšie využiť to, keď ste si už kúpili:

1. Nastavte si realistické ciele - fitness náramky by mali viesť k lepším výsledkom a fyzickej zdatnosti, nie stresu. Nastavte realistické hodnoty na hodinkách (a tiež vo vašej hlave)! Je nezmysel naplánovať si, že urobíte 10 000 krokov každý deň, keď sedíte celý deň v kancelárii a jazdíte autom. Začnite napríklad na polovici a pridávajte postupne.

2. Spárujte ho so svojím telefónom - nezabudnite si k fitness trackeru stiahnuť aplikáciu na váš smartphone. Na väčšom displeji uvidíte na dáta lepšie (nehovoriac o tom, že niektoré trackery displej vôbec nemajú), ale tiež ho môžete spárovať s ďalšími podporovanými aplikáciami - napríklad takými, do ktorých si zapisujete svoj energetický príjem.

3. Využívajte všetky funkcie
- ak vás zariadenie môže upozorniť na to, že ste neaktívny, príliš dlho sedíte, alebo že máte len minútu v pokoji sústredene dýchať, využite to. Je škoda obmedzovať sa v používaní trackeru napríklad len na meranie behu, keď vám môže ponúknuť aj ďalšie benefity, ako sledovanie spánku, dychu alebo pokojovej srdcovej aktivity.

4. Učte sa - vaše hodinky vás upozornili, že ste práve prekročili svoj aeróbny prah. Spomaľte, ale tiež si uvedomte, ako sa cítite, aby ste takú chvíľu nabudúce spoznali bez nich. Naučte sa pravidelne opúšťať svoje kancelárske miesto a na chvíľu pretiahnuť svaly bez toho, aby vám muselo pípať zápästie.

5. Nebuďte závislí - spať s fitness trackerom, jesť s trackerom, chodiť, behať aj pracovať s trackerom. Tréning bez počítania krokov, kilometrov a kalórií, ktoré ste spálili, akoby sa nezapočítali? Tak to nie! Náramok musí byť vaším služobníkom, nie vy jeho. Buďte opatrní, aby ste sa nestali závislými a príležitostne ste si dopriali deň bez tohto pomocníka.

6. Nabite batériu – stopár sleduje vás a vy sledujete jeho - okrem nameraných hodnôt monitorujte stav batérie. Ak chcete jazdiť na bicykli alebo behať, ale váš fitness tracker bude vybitý, môže vám to byť ľúto. Tréning kvôli tomu ale rozhodne nerušte, len si nabudúce dajte lepší pozor na stav baterky.

 

 

660x250_4.jpg

 

Autor: Veronika Červenková


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov

Súvisiace články
Zdravý životný štýl Partner ako podpora aj ako sabotér chudnutia
Upoutávky 10 psychologických trikov pri chudnutí
Jedlo a výživa Aká je správna porcia jedla pri chudnutí?