Fithall magazín

Pondelok 10.12.2018 meniny má Radúz

Cvičenia a trendy

Buďte fit s vašou mamou

Buďte fit s vašou mamou



Cvičenie a pohyb sú skvelými pomocníkmi na ceste za pevným zdravím, vitalitou, kondíciou, dobrou náladou aj peknou postavou, a to nielen pre vás, ale samozrejme aj pre vašu mamičku. Nech už je vám či jej rokov koľko chce, vždy možno nájsť ideálny tréning pre vás obe.

V prvom rade sa spoločne rozhodnite, kde a ako vlastne chcete cvičiť - či je vám príjemnejšie behať po lese, dvíhať činky v posilňovni alebo sa zapotiť v pohodlí domova či záhrady. Po druhé sa dohodnite, aký štýl tréningu zvolíte - kardio tréning, posilňovanie alebo cvičenie typu body & mind. Ak ste sa dohodli na detailoch, môžete sa do toho s nadšením pustiť!

Tu nájdete inšpiráciu na pohybové aktivity, ktoré môžete so svojou mamou vykonávať:

Chôdza v prírode - mamičke kúpte palice na nordic walking a sama vyrazte len tak, naľahko. Dĺžku trasy aj terén prispôsobte fyzickým možnostiam vás oboch. Keď vaša mama poletí ako vietor, tak popri nej bežte, ak pôjde pomalšie, každých niekoľko metrov si urobte pár výpadov či drepov. Chôdza alebo behanie po lese má tú výhodu, že sa môžete pri aktivite rozprávať (nie ako u kávy, ale zároveň by ste nemali lapať po dychu - lapanie po dychu je známkou príliš vysokého tempa).

Joga a pilates - tieto štýly cvičenia sú dobré vždy a pre každého. Aj pre pokročilých cvičencov nie je na škodu, keď si oprášia základy a utvrdia sa v technike vykonávania cvikov. V prípade, že je mamička začiatočník a vy jogu už nejakú dobu cvičíte, môžete ju praktizovať doma a mamu opravovať. Potom ale hrozí to, že vy sama si príliš nezacvičíte, teda ak nechcete aby mama cvičila zle. Bežte spolu na vedenú lekciu a nechajte mamičku v starostlivosti skúseného lektora.

Domáci kruhový tréning
- vytvorte si v predsieni alebo na záhrade niekoľko posilňovacích a aeróbnych biotopov - môžete zaradiť výpady, pre mamičku nie príliš hlboké drepy, posilňovanie s gumičkou, s malou gymnastickou loptičkou, cviky na podložke na posilnenie brušných svalov a mnoho ďalších. Mame ukážte jednoduchší variant cvikov a sama si dajte poriadne do tela. Zo začiatku bude určite stačiť 5 stanovíšť, na ktorých strávite 90 sekúnd. Pauzu medzi stanovišťami si doprajte asi 20 sekúnd a to celé zopakujte 3x.

Posilňovňa
- nie je nič jednoduchšie, než si spoločne s mamičkou najať fitness trénera. Ten by mal byť schopný postarať sa o vás obe. Podľa vašich individuálnych dispozícií a možností nastaví tréning tak, aby ste si obe zacvičili, ale pritom to neprehnali a nezranili sa. Keď budete mať trénera, ktorý sa vás ujme, nebudete musieť cviky na strojoch a s činkami zložito mame vysvetľovať a môžete sa sústrediť na svoj vlastný tréning.

Tenis, bedminton, acro joga
- pri športoch, kde musíte spolupracovať, alebo pri ktorých naopak súperíte, hrozia konflikty. Vy poznáte svoju mamičku najlepšie, preto si rozmyslite, či vám bude spoločné cvičenie stáť za prípadné nezhody. Ak ste si istá, že prehru alebo nesúlad v cvičení obe zvládnete, tak smelo do toho!

 

 

Buďte fit s vašou mamou - posilnenie brucha

 

Budte-fit-s-vasou-mamou.jpg

 


Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie Hodnotenie

Späť Späť na zoznam článkov